رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 16 درصدی تعداد تصادفات فوتی در تعطیلات عید فطر در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

کاهش 16 درصدی تصادفات در تعطیلات عید فطر

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 16 درصدی تعداد تصادفات فوتی در تعطیلات عید فطر در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سردار سرتیپ تقی مهری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما‌ گفت: تعداد کشته های سرصحنه تصادفات تعطیلات عید فطر نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 8 درصد کاهش یافت.

وی افزود: این در حالیست که حدود 1/5 میلیون وسیله نقلیه پلاک جدید و نو شماره داشته ایم و 1/5 میلیون هم گواهینامه جدید صادر شده است.

سردار مهری با اشاره به به اینکه هم اکنون 30 میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد 18 و نیم میلیون خودرو و حدود 11 میلیون موتور سیکلت است.

وی افزود:‌ در تعطیلات عید فطر امسال پلیس به شدت با رانندگان متخلف برخورد کرد و حدود 13 هزار وسیله نقلیه متخلف را اعمال قانون و توقیف کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ‌از این تعداد 50 درصد خودرو و بقیه موتور سیکلت هستند که در جاده های برون شهری و درون شهری برای پیشگیری از حوادث رانندگی با آنها برخورد قاطع شده است .

سردار مهری افزود: سرعت، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ عامل اصلی توقیف این وسایل نقلیه در طول سفرهای چند روزه عید فطر بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این رقم در مقابل سطح تردد 30 میلیون وسیله نقلیه در کشور کمتر از یک درصد است به گونه ای که 99 درصد رانندگان قوانین را به خوبی رعایت کرده اند.


خواب آلودگی علت 37 درصد تصادفات فوتی عید فطر

رئیس پلیس راهور ناجا علت اصلی 37 درصد تصادفات منجر به فوت در تعطیلات عید فطر را توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.
سردار سرتیپ تقی مهری  گفت: علت حدود 20 درصد تصادفات فوتی نیز سرعت غیر مجاز گزارش شده است.

وی افزود:‌ 60 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها به علت افزایش ترددهای محلی و کم دقتی رانندگان در کنترل سرعت اعلام شده است.
سردار مهری گفت: حدود 30 درصد تصادفات فوتی نیز در ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب اتفاق افتاده است.

وی افزود: در محورهای شمالی شاهد افزایش سفر 40 درصدی نسبت به سایر جاده های کشور بودیم به طوری که بیشرین تردد را در مسیر جاده کرج به قزوین شاهد بودیم.

سردار مهری گفت: بیشترین تصادفات فوتی در جاده های منتهی به استان های اصفهان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.
وی افزود: تصادفات در محورهای استان های شمالی در مقایسه با مدت مشابه پارسال بسیار کاهش یافت که نشان دهنده رعایت بهتر قوانین و مقررات دراین محور هاست .

سردار مهری گفت: موج بازگشت سفرها امروز و فردا همچنان ادامه دارد .
وی افزود: وضعیت برگشت سفرها به ویژه در محور های شمالی منتهی به جاده های جنوبی کشور حجم ترافیک بیشتری دارد، اما در سایر محورها ترافیک روان است.
رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از مردم به علت توجه به توصیه های پلیس برای مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین از رسانه ملی به علت اطلاع رسانی فعال در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha