دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 18760

دبیر دومین كنگره كشوری رادیولوژی زنان گفت: با استفاده از تكنیك‌های نوین تصویر‌برداری، می‌توان بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌های مخصوص زنان را به موقع تشخیص داد و نسبت به درمان آنها اقدام كرد.

دكتر احمد سلطانی‌شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته به دلیل امكانات محدود، برای تشخیص یك بیماری و مشخص كردن وضعیت آن لازم بود عمل جراحی انجام شود كه در بسیاری مواردی انجام عمل ضرورتی نداشت اما امروزه با استفاده از تكنیك‌های نوین تصویر‌برداری، می‌توان بسیاری از بیماری‌های زنان را به موقع تشخیص داد كه موجب می‌شود اقدامات درمانی نیز با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

وی تصریح كرد: در كنگره سه روزه رادیولوژی زنان كه از 30 دی تا 2 بهمن با حضور اساتید برجسته كشور در دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای تصویربرداری در زمینه تشخیص بیماری‌های زنان بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: در روز نخست كنگره، دستاوردها و تكنیك‌های تصویربرداری در زمینه تشخیص ضایعات لگن، تشخیص علت دردهای لگنی و تصویربرداری از رحم بررسی می‌شود.

دبیر دومین كنگره كشوری رادیولوژی زنان بیان كرد: در دومین روز كنگره نقش روش‌های نوین تصویربرداری در تشخیص سرطان پستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سومین و آخرین روز برگزاری این همایش نیز نقش تصویر‌برداری در تشخیص به موقع تیروئید و پوكی استخوان بررسی می‌شود.

وی تاكید كرد: همچنین در روز سوم روش‌های تشخیص بیماری‌های مادرزادی جنین با استفاده از تكنیك‌های تصویربرداری نیز بیان خواهد شد.

سلطانی‌شیرازی گفت: امروزه استفاده از تكنیك‌های تصویربرداری در تشخیص بیماری‌های زنان بسیار پیشرفت كرده و با استفاده از روش‌های مختلف تصویربرداری می‌توان بیماری‌هایی مانند سرطان پستان، سرطان رحم، تیروئید، سرطان تخمدان، بیماری‌های مربوط به اعضای تناسلی زنان و اختلالات مادرزادی جنین را به موقع تشخیص داد.

وی ادامه داد: هم اكنون امكان تشخیص اختلالات مادرزادی جنین هشت هفته پس از بارداری در خوزستان وجود دارد.

دبیر دومین كنگره كشوری رادیولوژی زنان تصریح كرد: همچنین با توجه به این كه بسیاری از بیماری‌های زنان مانند انواع سرطان‌ها در خوزستان شیوع زیادی دارند استفاده از روش‌های مختلف تصویربرداری می‌تواند بسیاری موثر باشد.

وی خاطرنشان كرد: اكنون در دنیا از هر 11 زن یك نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود و این میزان در آمریكا یك به 9 است.

سلطانی‌شیرازی بیان كرد: روش‌های تصویربرداری هیچ عوارضی ندارد و علاوه بر آن چه برخی افراد تصور می‌كنند، ثابت شده كه سونوگرافی هیچ ضرری برای جنین ندارد.

وی تاكید كرد: همچنین انجام MRI نیز هیچ ضرری برای زن باردار و جنین او نخواهد داشت و تنها باید در استفاده از ماده حاجب دقت كرد این نكات در كنگره بررسی می‌شود.

دبیر دومین كنگره كشوری رادیولوژی زنان درباره نقش تكنیك‌های تصویربرداری در تشخیص تیروئید، گفت: شیوع تیروئید در زنان خوزستان 10 برابر بیشتر از مردان است و با استفاده از تكنیك‌های نوین تصویربرداری می‌توان بیماری تیروئید را به موقع تشخیص داد و آن را درمان كرد.

سلطانی‌شیرازی افزود: حدود 400 متخصص در رشته‌های رادیولوژی، جراحی، داخلی، زنان و مامایی از سراسر كشور در كنگره سه روزه رادیولوژی زنان شركت خواهند كرد و حدود 30 مقاله نیز به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha