یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 187640

ریفلاکس معده به مری یک اختلال گوارشی است و زمانی اتفاق می افتد که اسید معده و غذای هضم نشده به درون مری راه می یابد.

نشانه های تعجب آور ابتلا به ریفلاکس معده

سلامت نیوز: ریفلاکس معده به مری یک اختلال گوارشی است و زمانی اتفاق می افتد که اسید معده و غذای هضم نشده به درون مری راه می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،سوزش سر دل، یکی از نشانه های شایع ریفلاکس معده است اما این عارضه نشان های خاموش دیگری هم دارد که شاید کمتر متوجه آنها شده باشید. در صورت تجربه هر کدام از علائم زیر و برای تشخیص ریفلاکس معده حتما با پزشک تان تماس بگیرید:

بوی بد دهان: اگر با مسواک زدن و یا کشیدن نخ دندان هنوز هم مشکل بوی بد دهان را تجربه می کنید، برای تشخیص ریفلاکس معده به مری با دندان پزشک تان تماس داشته باشید. احساس کردن طعم تلخ یا ترش در دهان نیز می تواند از علائم دیگر باشد. ریفلاکس معده، می تواند علاوه بر بوی بد دهان‌، منجر به حساسیت دندان ها در برابر سرما و گرما و همچنین بیماری های سینوسی شود.

لارنژیت یا خشونت صدا: ریفلاکس معده به ویژه در شب هنگام باعث التهاب حنجره و در نتیجه گرفتگی صدا، احساس توده در گلو و گلودردهای مکرر می شود.

درد قفسه سینه: درد قفسه سینه ناشی از ریفلاکس معده شبیه آنژین صدری ناشی از بیماری قلبی است که کیفیت سوزشی و فشارنده دارد. این درد در پشت جناق سینه احساس می شود و به پشت گردن، فک یا بازو گسترش می یابد. معمولا درد بعد از غذا خوردن ایجاد می شود و ممکن است بیمار حتی از خواب بیدار شود و یا درد را با تحریکات هیجانی بیشتر حس کند. درد قفسه سینه ناشی از ریفلاکس ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. این درد معمولا خود به خود بهبود می یابد و یا این که با مصرف آنتی اسیدها بهتر می شود. درد قفسه سینه ناشی از ریفلاکس شایع ترین درد قفسه صدری غیر قلبی است.

سرفه خشک: بیماری ریفلاكس سومین علت سرفه مزمن بعد از بیماری‌ های سینوسی و آسم است. 20 درصد افرادی كه سرفه مزمن دارند مبتلا به ریفلاكس هستند.

آسم: در مبتلایان به آسم بدون علل آلرژیک، که به درمان های رایج آسم نیز پاسخ مناسب نمی دهند باید بیماری ریفلاکس در نظر گرفته شود. این بیماران علائم اصلی ریفلاکس را ندارند ولی با درمان ریفلاکس، علائم آسم در آنها بهبود می یابد.

گوش درد: ریفلاکس معده می تواند لوزه سوم و غدد لنفاوی کوچک را نیز تحت تاثیر قرار دهد. تورم در لوزه سوم منجر به تجمع مایع در سینوس ها و گوش می شود و این تجمع مایع می تواند درد گوش و عفونت را به همراه داشته باشد.

احساس توده در گلو: 10 درصد از مبتلایان به ریفلاکس معده، دچار گلودرد مزمن هستند. علاوه بر این، اسید موجود در گلو باعث تورم اسفنکتر فوقانی مری می شود و فرد احساس یک توده در گلو می کند به طوری که نیاز فوری به سرفه کردن دارد. این توده همچنین می تواند در برخی افراد مشکلات بلع را ایجاد کند. ترشح بیش از حد بزاق، سکسکه، تهوع و استفراغ از علائم دیگری هستند که با شیوع کمتر دیده می شوند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha