نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، راه اندازی فراكسیون نهضت كارآفرینی در مجلس دهم را اقدامی جدید در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع اعتیاد بویژه در میان جوانان عنوان كرد.

سلامت نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، راه اندازی فراكسیون نهضت كارآفرینی در مجلس دهم را اقدامی جدید در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع اعتیاد بویژه در میان جوانان عنوان كرد.

به گزارش سلامت نیوز پروانه مافی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یكی از مهمترین برنامه های مجلس دهم ، برنامه نهضت كارآفرینی است كه مقدمات آن فراهم شده و راه اندازی فراكسیون این نهضت مانع از پیشرفت شمار مصرف كنندگان به انواع مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان می شود.

وی توضیح داد: از طریق فراكسیون نهضت كارآفرینی با كمك دولت ، نهادهای مختلف و سازمان های مردم نهاد برای افرادی كه طالب شغل هستند، اقداماتی انجام می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ، بیكاری در گرایش افراد به سمت مصرف مواد مخدر نقش بسیاری دارد، گفت : شغل به معنای درآمد نیست ، داشتن شغل مناسب ، احساس موفقیت و مفید بودن در افراد بویژه جوانان ایجاد می كند و آنان دیگر خلاهای خود را در مصرف مواد مخدر و روان گردانها جستجو نمی كنند.

مافی افزود: كارآفرینی از موارد مهمی است كه مورد توجه نمایندگان مجلس دهم بوده و می تواند در راستای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر بسیار نقش آفرین باشد.

وی تصریح كرد: در كنار ایجاد شغل مناسب ، برای مبارزه با اعتیاد باید بحث های آموزشی و فرهنگ سازی در سطوح مختلف اجتماعی و فرهنگی از طریق رسانه ها انجام شود.

مافی اظهار كرد: رسانه ها ابزار خوبی برای آگاهی بخشی به خانواده ها در راستای مبارزه با مواد مخدر و بیان مضرات ، عوارض و آسیب های ناشی از اعتیاد هستند، البته باید آنان هماهنگ و كوبنده در این زمینه عمل كنند و فقط بصورت موردی به این معضل نپردازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ها باید جامعه را به سمت آشنا سازی كودكان ، نوجوانان و جوانان با مضرات و گرفتاریهای ناشی از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان گردان ها سوق دهند و وظیفه دولت و مجلس نیز آن است كه راهكارهای مناسب را در جلوگیری از توزیع و كاهش تقاضا و پیشگیری اولیه از اعتیاد انجام دهد.

به گفته مافی ، كنترل قاچاق مواد مخدر و نظارت بر جلوگیری از توزیع و عرضه این مواد را باید نهادهایی كه مسوولیت مستقیم آن را بر عهده دارند، به دقت انجام دهند.

وی با بیان اینكه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، مسوولیت پذیری را می طلبد، افزود: باید یكی از دغدغه های اصلی آحاد مردم پیشگیری از اعتیاد باشد تا شاهد خسارت های جسمی و روانی ناشی از آن در جامعه نباشیم .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha