پژوهشگران به تازگی موفق شده‌اند با كمك اسكن مغزی علائم ابتدایی اختلال اوتیسم را در كودكان شناسایی كنند.

دانشمندان روش جدیدی را ابداع كرده‌اند كه با كمك آن می توان با استفاده از اسكن‌های مغز، علائم این اختلال را در سال‌های نخست زندگی تشخیص داد.

به گفته محققان؛ تشخیص اختلال اوتیسم همواره كار دشواری بوده است و اغلب تشخیص این بیماری به قدری دیر می‌شود كه دیگر درمان نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اما اكنون محققان به روشی بالقوه برای شناسایی دقیق این بیماری در دوران كودكی دست یافته‌اند كه با اسكن برداری از امواج مغزی امكان پذیر می‌شود. این دستاورد حائز اهمیت است؛ چون فقط با انجام یك اسكن مغزی انجام می‌شود و به گفته دكتر تیموتی روبرتز محقق اصلی این پژوهش از بیمارستان اطفال فیلادلفیا، روش جدید می‌تواند به ابزاری استاندارد برای تشخیص این بیماری تبدیل شود.

شرح این یافته در مجله تحقیقات اوتیسم منتشر شده است.

هر چند اختلال اوتیسم برای اولین بار در سال 1943 میلادی تشخیص داده شد اما هنوز نیز یک ناتوانی نسبتا ناشناخته محسوب می‌شود. با این وجود تخمین زده می‌شود که اختلالات طیف اوتیستی بر زندگی بیش از 500 هزار خانواده در انگلیس تاثیر گذاشته‌اند.

کسانی که به اوتیسم مبتلا هستند از ناتوانی جسمی رنج نمی‌برند، آنها احتیاجی به صندلی چرخ دار ندارند و در ظاهر مانند هر فرد دیگری بدون معلولیت فیزیكی به نظر می‌رسند. با توجه به این كه این معلولیت به گونه‌ای نامرئی است، آگاهی و درک آن کار دشواری است. بنابراین روش جدید می تواند كمك زیادی به این بیماران بكند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha