مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت بهداشت در واکنش به خبر برخورد پزشک و پرستار در بیمارستا‌ن گفت: هر‌گونه تعرض و توهین در محیط کار پزشکی از هیچ‌کس پذیرفته نیست و تفاوتی در نوع برخورد با پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستان وجود ندارد.

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت بهداشت در واکنش به خبر برخورد پزشک و پرستار در بیمارستا‌ن گفت: هر‌گونه تعرض و توهین در محیط کار پزشکی از هیچ‌کس پذیرفته نیست و تفاوتی در نوع برخورد با پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستان وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سجاد رضوی، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت بهداشت در مورد و ضرب و شتم پرستار در بابل و بیمارستان شهدای تجریش از سوی پزشکان در روزهای اخیر اظهار کرد: موضوع ضرب و شتم پرستاران، یکی در بابل در خرداد ماه و دیگری سه روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران صورت گرفته که این موضوع از سوی مسئولان بیمارستان در حال پیگیری است. هر‌گونه تعرض و توهین در محیط کار پزشکی از هیچ‌کس پذیرفته نیست و تفاوتی در نوع برخورد با پزشک، پرستار و پرسنل بیمارستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان پس از پیگیری و روشن شدن علت وقوع حادثه، مطابق آیین‌نامه با افراد خاطی برخورد می‌کنند. در صورتی که پزشک واقعا چنین برخورد خشونت‌آمیزی نسبت به پرستار روا داشته باشد موضوع در کمیته تخلفات کارکنان بررسی می‌شود. همچنین هر کارمندی در حوزه دولتی تخلفی انجام دهد برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت بهداشت یادآور شد: بر اساس شدت وقوع حادثه، موضوع و سابقه تعرض به پرستار، با متخلفان برخورد می‌شود و برخورد قانونی بر اساس آیین‌نامه از تذکر تا اخراج را در بر می‌گیرد زیرا به هیچ عنوان در جامعه پزشکی، پزشک و پرستار اجازه توهین و تعرض به یکدیگر را ندارند و همه جامعه پزشکی باید به عنوان خدمتکاران مردم برای ارتقاء سلامت و بهبودی مردم تلاش کنیم.

رضوی ادامه داد: پزشکان و پرستاران سهم به سزایی در درمان بیماران دارند، هریک از این افراد جایگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت دارند بنابراین بدون کمک یکدیگر نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم. همچنین در صورتی که تخلفی در بیمارستان و یا برخورد نامناسب بین کادر درمانی صورت گیرد موضوع از سوی کمیته تخلفات دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این ادعای سازمان نظام پرستاری که تا به حال پرستاران نسبت به پزشکان تعرض و فحاشی نداشته‌اند،‌ گفت: وزارت بهداشت با ایجاد بحث میان پرستار و پزشک مخالف است و هر نوع بی‌احترامی و توهین به پزشک و پرستار از هر طرف محکوم و غیر قابل پذیرش است بنابراین تعرض و فحاشی به پزشک و پرستار اصلا صنفی نیست و حتی ممکن است همان پزشک متخلف با همکار پزشک و خانواده خود نیز برخورد خشونت‌آمیز داشته باشد یا مثلا پرستار پرخاشگر این رفتار را در مورد سایر اطرافیان و همکاران خود نیز اعمال کند. بنابراین نمی‌توانیم این بحث را صنفی مطرح کنیم بر همین اساس از سازمان نظام پرستاری می‌خواهیم این موضوعات را صنفی ندانند.

به گزارش آنا، محمد علی آدابی، رئیس سازمان نظام پرستاری روز گذشته با اشاره به فحاشی و ضرب و شتم صورت گرفته به پرستاران از سوی پزشکان، گفته بود: طی دو هفته اخیر دو پرستار یکی توسط متخصص قلب در بابل و دیگری توسط یک رزیدنت جراحی در بیمارستان شهدای تجریش مورد فحاشی و ضرب قرار گرفتند و ما این مساله را در رسانه‌ها منتشر نکردیم و از پرستاران خواستیم تا از طریق قانون حق خود را پیگیری کنند اما به دلیل اینکه طی چند وقت اخیر شاهد این‌گونه حوادث در بیمارستان ها بودیم اعلام می‌کنیم که اگر بعد از این دستی برای پرستاران بالا رود پرستاران نیز می‌توانند دست خود را بالا ببرند. جامعه پرستاری اعلام می‌کند اگر پزشکی به پرستار توهین و فحاشی کند و یا آنها را دچار ضرب و شتم کنند پرستاران رفتاری همانند آنها را انجام خواهند داد و در برابر آنها ایستادگی خواهند کرد.

آخرین وضعیت تکنسین بیهوشی متخلف اعلام شد

رضوی همچنین در ادامه در مورد پرونده پسر جوانی که برای عمل ساکشن به مطب خصوصی در قلهک مراجعه کرده و به دلیل مجهز نبودن مطب به امکانات پزشکی در حین عمل جان باخته بود نیز گفت: این پرونده از سوی دانشگاه مربوطه به دادسرا اعلام شد و دادسرای جرایم پزشکی شدیدا پیگیر این ماجرا است.

وی افزود: پرونده این پزشک کاملا شفاف و روشن است و به هیچ عنوان ارائه چنین خدماتی در مطب پزشک، پذیرفته و قابل قبول نیست. ارائه چنین خدماتی در مطب با مجوز صورت نگرفته زیرا امکان چنین عمل‌هایی در مطب پزشکان وجود ندارد، برهمین اساس با تصمیم دادسرا برخورد قاطعی با متخلفان این پرونده صورت می‌گیرد. تکنسین متخلف نیز خود را به مراجع قانونی معرفی کرده و هم اکنون با قید وثیقه آزاد است.

سه‌شنبه گذشته خانواده پسر 25 ساله‌ای با مراجعه به کلانتری قلهک از مرگ فرزندشان در مطبی در محدوده خیابان شریعتی خبر دادند که پس از اعزام تیمی از ماموران در نخستین تحقیقات بازپرس و پلیس جنایی مشخص شد پسر جوان برای عمل ساکشن به مطب خصوصی مراجعه کرده اما به دلیل مجهز نبودن مطب به امکانات پزشکی در حین عمل جان باخته است. پس از مرگ بیمار، متخصص بیهوشی نیز از مطب فرار می‌کند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha