گروهی از محققان انگلیسی و سوئدی در تحقیقات خود دریافتند که والدین کودکان چاق بیش از سایر والدین از بیماریهای قلبی عروقی رنج می برند.

محققان موسسه کارولینسکا و دانشگاه بریستول کشف کردند که علاوه بر ژنتیک خانوادگی ارتباط دیگری نیز میان والدین و فرزندان وجود دارد.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که والدین فرزندان چاق بیشترین رقم مرگ در اثر مشکلات قلبی را به ثبت رسانده اند.

برخی از تحقیقات گذشته نیز ارتباط میان وزن فرزندان و بروز بیماریهای خانوادگی را نشان می دادند به طوری که برپایه این تحقیقات، والدین فرزندان چاق از بیماریهای قلبی عروقی و دیابت رنج می برند، در حالی که خطر ابتلای والدین فرزندان بسیار لاغر و با قوای جسمانی بسیار کم به بیماریهای تنفسی و ریوی بسیار بالا است.

اکنون این دانشمندان در این تحقیقات جدید، شاخصهای جرم بدن (BMI) بیش از یک میلیون نوجوانی که با مرگ یکی از والدین خود مواجه بودند را مورد بررسی قرار دادند به نتایج جدیدی در این مورد دست یافتند.

براساس گزارش MedPage Today، این نتایج نشان داد که شاخص جرم بدن زیاد در فرزندان منجر به افزایش قابل توجه مرگ والدین در اثر ناراحتیهای قلبی و یا برخی از اشکال سرطان می شود.

این درحالی است که به نظر می رسد یک BMI کمتر از میزان متوسط در فرزندان ارتباطی با افزایش مرگ والدین در اثر بیماریهای تنفسی ندارد.

به گفته این محققان، نتایج این بررسیها به اهمیت یک رژیم غذایی متعادل در داخل بافت خانواده تاکید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha