دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 187779

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان گفت: نتایج آزمایش‌ها نشان داده است چای خارجی به دلیل اسانس‌های غیرمجاز، در مدت زمان کم، رنگ و طعم زیادی دارد درحالی که چای ارگانیک و سالم دنیا در ایران کشت می‌شود.

نشانه‌های چای ناسالم

سلامت نیوز: مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان گفت: نتایج آزمایش‌ها نشان داده است چای خارجی به دلیل اسانس‌های غیرمجاز، در مدت زمان کم، رنگ و طعم زیادی دارد درحالی که چای ارگانیک و سالم دنیا در ایران کشت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اسفندیار قربانی - مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان درباره چای وارداتی به کشور اظهار داشت: واقعیت انکارناپذیری وجود دارد مبنی براینکه اکثر چای وارداتی به کشور از کانال سیستم‌های کنترلی خاصی وارد نمی‌شود و عمدتاً چای خارجی به‌دلیل اسانس‌های شیمیایی دارای مشکلات بهداشتی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان، ادامه داد: افزودن انواع اسانس‌ها به منظور تغییر ذائقه مردم است، حتی آزمایش‌ها نشان داده است مواد بسیار خطرناک غیرمجازی هم در انواع چای خارجی استفاده شده است.

وی با تأکید براینکه چای ارگانیک و سالم دنیا در ایران کشت می‌شود، به بسیج پزشکی گفت: اگرچه ممکن است چای داخلی، رنگ و ذائقه پذیری چای خارجی را که دارای مواد شیمیایی و اسانس‌های غیرمجاز است، نداشته باشد، اما ارگانیک بودن چای داخلی کاملاً مورد تایید است و به مردم توصیه می‌کنیم که از چای داخلی استفاده کنند؛ چای تولیدی داخلی کاملاً مورد تایید و دارای استانداردهای لازم است و به صورت بهداشتی بسته بندی می‌شود.

این کار‌شناس ارشد محیط زیست، متذکر شد: تاییدیه آزمایشگاهی درخصوص افزوده شدن اسانس‌های شیمیایی به چای خارجی وجود دارد، درحالی که اگر چای ارگانیک داخلی ما که در شرایط کاملاً بهداشتی در کارخانه‌های سطح کشور بسته‌بندی می‌شوند، کاملاً عاری از افزودنی‌های غیرمجاز است.

وی نشانه‌های چای ناسالم را اینچنین برشمرد: اگر چای بعد از دم کردن، رنگ و طعم زیادی در مدت زمان کم داشته باشد، مطمئن باشید که این چای سالم و ارگانیک نیست؛ چای سالم و ارگانیک حداقل یک ربع زمان نیاز دارد تا رنگ، طعم و مزه خود را آزاد کند؛ بیشتر چای‌های خارجی که استفاده می‌شود در مدت زمانی کم، رنگ‌های زیاد و طعم‌های مختلفی دارند، در این چای‌ها از اسانس‌های شیمیایی و غیرمجاز استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha