جراح دندانپزشک گفت: افرادی که دچار بیماریهای انعقادی خونی، مخاطی و استخوانی، متابولیک، فاصله کم بین دندان، یا موقعیت نامناسب دندانهای فک بالا و پایین هستند نمی‌توانند از روش ایمپلنت استفاده کنند.

سلامت نیوز:جراح دندانپزشک گفت: افرادی که دچار بیماریهای انعقادی خونی، مخاطی و استخوانی، متابولیک، فاصله کم بین دندان، یا موقعیت نامناسب دندانهای فک بالا و پایین هستند نمی‌توانند از روش ایمپلنت استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احسان یوسفیان جراح دندانپزشک زیبایی و ایمپلنت  درباره اینکه از دست دادن یک یا چند دندان نقش زیادی در زیبایی صورت، روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد گفت: با استفاده از ایمپلنتهای دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد باز گرداند. در واقع ایمپلنت نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلولهای بدن است که به منظور جایگزین کردن دایمی برای دندانهای از دست رفته استفاده میشود. در روش ایمپلنت ریشه دندان از فیکسچر و برای تاج دندان نیز از روکش استفاده میشود.

وی ادامه داد: از روش ایمپلنت میتوان برای اتصال و گیر مناسب پروتز یا دندانهایی مصنوعی که در دهان جا نگرفتهاند و موجب آزار فرد میشوند استفاده کرد. ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک قرار داده میشود که بعد از مدتی با استخوانسازی سلولهای استخوانساز در سطح ایمپلنت، به استخوان فک پیوند میخورد. فرآیند پیوند معمولا 3 تا 4 ماه طول میکشد پس از آن قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی ایمپلنت گذاشته میشود.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه ساختار کلی ایمپلنت شامل سه قطعه است گفت: یک قسمت فلزی به شکل ریشه و به اسم فیکسچر است و قسمت‌های دیگر که در ظاهر فرد مشخص است یک قطعه شبیه تراش خورده به نام اباتمنت است که یک قسمت پروتزی به حالت روکش بر روی آن قرار میگیرد.

یوسفیان ضمن تاکید بر افرادی که نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند گفت:‌ افرادی که دچار بیماریهای انعقادی خونی، مخاطی و استخوانی، متابولیک، فاصله کم بین دندان، یا موقعیت نامناسب دندانهای فک بالا و پایین هستند نمی توانند از روش ایمپلنت استفاده کنند.

این جراح دندانپزشک با اشاره به نکاتی در استفاده از ایمپلنت اظهار داشت: ایمپلنت نیز همچون دندان طبیعی نیازمند رعایت بهداشت و مراقبت است و افراد سیگاری پس از گذاشتن ایمپلنت باید حداقل تا ماههای اولیه از مصرف دخانیات خودداری کنند.

وی افزود: تمامی افراد بالغی که دوران رشد را گذرانده‌اند، میتوانند از روش ایمپلنت استفاده کنند و برای خانمها سن 15 سالگی و برای آقایان 18 سالگی حداقل سن برای استفاده از روش ایمپلنت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha