سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 187895

حریقِ 30 هکتار از اراضی پارک خجیر و سرخه حصار

سلامت نیوز:رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: در چهار ماه نخست امسال 30 هکتار از اراضی پارک ملی خجیر و سرخه حصار طعمه حریق شده است.
یگان زاده در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به اینکه در بهار شاهد بارندگی بسیار خوبی در مقایسه با سال های گذشته بودیم مراتع و مناطق حفاظت شده پایتخت از پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار شده که با گرم شدن هوا این دو منطقه مستعد آتش سوزی است.
وی ادامه داد: در همین خصوص ما یک ستاد راهبردی استان برای عملیات واکنش سریع نسبت به اطفاء حریق از نیروهایی محیط زیست و افراد بومی منطقه تشکیل داده ایم.
رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار بیان کرد: در حال حاضر 30 محیط بان به صورت شبانه روزی در مناطق در حال آماده باش و گشت زنی هستند.
یگان زاده با اشاره به آخرین آتش سوزی رخ داده ادامه داد: شب گذشته یک هکتار از اراضی پارک ملی سرخه حصار طعمه حریق شد که توسط نیروهای اجرایی از روند و پیشرفت آتش سوزی جلوگیری شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در آتش سوزی های رخ داده صد در صد عامل انسانی نقش داشته است و از گردشگران خواستاریم نسبت به برپایی آتش در مناطق چهارگانه خودداری کنند و اگر آتشی افروختند تا پیش از ترک محل نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha