در جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مقرر شد که از واردات و عرضه مواد دخانی فاقد هشدارهای تصویری بهداشتی و هولوگرام وزارت بازرگانی جلوگیری شود.

ششمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات که روز دوشنبه به منظور جلوگیری از افزایش مصرف مواد دخانی برگزار شد، هرگونه فعالیت خصوصی سازی در زمینه تولید محصولات دخانی را ممنوع اعلام کرد.

پس از اعلام مدیرعامل شرکت دخانیات مبنی بر تولید برند سیگار وینستون در داخل ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، جلسه‌ای فوق العاده را با حضور وزرای بهداشت و بازرگانی، نماینده سازمانهای مردم نهاد، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی و سلامت، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نماینده رئیس سازمان صدا و سیما و... تشکیل داد.

پیگیری ویژه در خصوص اقدامات شرکت دخانیات در رابطه با قانون جامع کنترل دخانیات،‌ مروری بر برنامه کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات و دستاوردهای آن، گزارش پیشرفت اجرای دستورالعمل الصاق هشدارهای بهداشتی بر روی بسته‌های سیگار و سایر مواد دخانی و گزارش وضعیت اجرای دستورالعمل تعیین عاملان مجاز توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی توسط وزارت بازرگانی از جمله موارد دستور ششمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات بود.

در ششمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در زمینه اجرای دستورالعمل تعیین عاملان مجاز توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی مقرر شد عرضه و فروش دخانیات خارج از شبکه مجاز و خارج از سامانه وزارت بازرگانی، توزیع محصولات دخانی در سطح عمده و خرده فروشی از ابتدای سال 89 ممنوع شود و با متخلفان مطابق ماده 14 و 17 دستورالعمل "تعیین عاملین مجاز توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی" برخورد خواهد شد.

همچنین مقرر شد ضمن تاکید بر مصوبه اول جلسه سوم ستاد کشوری، شرکت دخانیات ایران هر 6 ماه گزارش جامعی از میزان تولید داخل و مشترک و واردات رسمی محصولات دخانی تهیه و به ستاد ارسال کند.

علاوه بر آن، این شرکت باید قبل از هرگونه عقد قرارداد با تولید کنندگان خارجی یا افزایش تولید داخل، مراتب و توضیحات مربوطه را به دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات ارائه کرده و در صورت تصویب در ستاد قابلیت اجرا خواهد داشت.

در راستای فعالیتهای ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات و به منظور جلوگیری از افزایش مصرف مقرر شد هرگونه فعالیت خصوصی سازی در زمینه تولید محصولات دخانی ممنوع اعلام شود.

همچنین مقرر شد در صورت اعلام ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مبنی بر عدم استاندارد بودن هرگونه کالای دخانی از جمله سیگارهای فاقد هشدارهای تصویری بهداشتی و هولوگرام وزارت بازرگانی نسبت به جلوگیری از عرضه و واردات آن اقدام شود.

دراجرای تبصره ذیل ماده هفت، دستورالعمل تعیین عاملین مجاز توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی شرکت دخانیات ایران موظف است تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری لیست عاملین فروش عمده مواد دخانی را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا اعلام کند.

در ششمین جلسه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مقرر شد پیگیری برای عضویت وزیر دادگستری در این ستاد در قالب طرح دو فوریتی توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha