معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 20 درصد برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی به صورت استانی و با توجه به اولویت و نیازهای هر استان تعیین می شود.

20 درصد برنامه درسی رشته های علوم پزشکی استانی شد

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 20 درصد برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی به صورت استانی و با توجه به اولویت و نیازهای هر استان تعیین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،باقر لاریجانی  اعلام کرد: تحولات بزرگی در حوزه آموزش پزشکی شروع شده است، 60 درصد برنامه های درسی رشته های پزشکی با هدف کیفی سازی آموزش و افزایش مهارتهای عملی بازنگری و به روز شده است و بازنگری بقیه دروس نیز در حال انجام است.
وی افزود: علاوه بر آن با تصویب شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت به هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی اختیار داده شده است که تا 20 درصد برنامه های درسی و آموزشی رشته های مختلف را متناسب با نیاز استان تغییر دهند.


معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: این کار بسیار بزرگی است که به بومی شدن آموزش پزشکی در استان ها منجر می شود، به عنوان مثال اگر در یک استان بیماری های غیر واگیر زیاد است، آموزش رشته های مختلف در این حوزه پررنگ تر و تقویت می شود.
وی ادامه داد: اگر در یک استان مساله اعتیاد زیاد است یا مشکلات بهداشتی خاصی وجود دارد، آموزش های مرتبط با مساله آن استان در رشته های مختلف علوم پزشکی بیشتر می شود، زیرا در آینده پزشکان و دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی استان باید در نهایت بیماران همان استان را درمان کنند.


لاریجانی گفت: این کار تحول عمیقی را در آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی رقم می زند و برای اینکه آفتی رخ ندهد و دانشگاه ها از مسیر خارج نشوند، دانشگاه های مناطق آمایشی بر تصمیم هر دانشگاه علوم پزشکی نظارت می کنند.


وی افزود: در واقع دانشگاه های مرجع هر منطقه آمایشی بر تصمیم های هر دانشگاه در تعیین برنامه های درسی نظارت می کنند و مراقبت می کنند تا تغییرات برنامه های درسی به درستی و متناسب با نیازهای هر استان تعیین شود.
هم اکنون حدود 60دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی در زیر مجموعه وزارت بهداشت فعال است و حدود 200 هزار دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه ها تحصیل می کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha