چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1880

بر اساس ارزیابی بخش جمعیت سازمان ملل متحد ، جمعیت جهان در سال 2050 به 2/9 میلیارد نفر خواهد رسید ، به طوری که بیشترین رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه اتفاق خواهد افتاد.

انفجار جمعیت تا سال 2050 جدی است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، طبق ارزیابی های انجام شده جمعیت جهان در 43 سال آینده احتمالا 5/2 ‬میلیارد نفر نسبت به 7/6 ‬میلیارد نفر حاضر افزایش خواهد یافت که این افزایش با شمار مردم جهان در سال 1950برابر است.

بر اساس این گزارش ، کاهش شمار پیش بینی شده مرگ و میر ناشی از ایدز به دلیل افزایش مصرف داروهای ضد رترو ویرال و دوره رو به پایین شیوع این بیماری در برخی کشورها ، یک تغییر مهم در ارزیابی جمعیت جدید است.

این گزارش ارزیابی می ‌کند که شمار تلفات ناشی از ایدز در فاصله زمانی میان سالهای 2005 تا 2020 در 62 ‬کشوری که این بیماری در آنها بیشترین خسارت را به بار آورده ، 32 ‬میلیون نفر کمتر خواهد بود که با ارزیابی گذشته سازمان ملل در سال 2004 ‬قابل مقایسه است.

تغییرات مذکور در زمینه مرگ و میر انسانها به بالاتر رفتن ارزیابی 2/9 میلیاردی جمعیت جهان در سال 2050 ، نسبت به 1/9 میلیارد نفری که در سال 2004 ‬تخمین زده شده بود ، کمک می‌ کند.

بیشتر رشد جمعیت در کشورهای کمتر توسعه یافته که پیش بینی می ‌شود جمعیت آنها از 4/5 میلیارد نفر در سال 2007 به 9/7 میلیارد نفر در سال ‪ ۲۰۵۰‬افزایش یابد ، به وقوع خواهد پیوست.

پیش بینی می‌شود که جمعیت کشورهای فقیر مانند افغانستان، بوروندی، کنگو، گینه بیسائو، لیبی، نیجریه، تومور شرقی و اوگاندا در اواسط قرن ، حداقل 3 برابر شود. بر عکس انتظار می‌ رود که جمعیت کلی کشورهای ثروتمندتر تا حد زیادی بدون تغییر باقی بماند.

طبق این گزارش ، 46 ‬کشوری که انتظار می ‌رود شمار جمعیت آنها تا اواسط قرن کاهش یابد عبارتند از آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و بیشتر جمهوری ‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی ، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha