یک متخصص زنان و زایمان با بیان این که افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند با حاملگی‌های ناخواسته بسیار زیادی مواجه می‌شوند، گفت: چنانچه بهداشت باروری ناباروری، طریقه جلوگیری از بارداری، بهداشت دوران ازدواج و پیشگیری از بیماری‌های مختلف از دوران دبیرستان شروع شود، این افراد دچار حاملگی‌های ناخواسته نخواهند شد.

دکتر مریم افراخته متخصص زنان و زایمان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، آموزش دادن به دختران و پسران را در دوران دبیرستان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر آموزش‌ها بعد از ازدواج در جوانان آغاز شود، تاثیر چندانی نخواهد داشت و ممکن است این افراد بدون برنامه ریزی باردار شوند.

وی ادامه داد: بعضی از این افراد به هرحال بارداری خود را می‌پذیرند اما برخی با اکراه این دوران را ادامه می‌دهند و بعضی از آنها نیز به طور غیر شرعی، غیرقانونی و غیربهداشتی سقط جنین را تجربه می‌کنند.

دکتر افراخته با بیان اینکه آموزش‌هایی در خصوص بهداشت ازدواج وجود دارد و در دانشگاه‌ها نیز برای بسیاری از رشته‌ها واحد تنظیم خانواده ارایه می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد که این آموزش‌ها کافی نیست؛ چرا که ما با حاملگی‌های ناخواسته و سوالات بسیار زیادی از سوی افرادی که بعد از ازدواجشان می‌خواهند روش‌های پیشگیری از بارداری را شروع کنند، مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha