وزیر بهداشت گفت: چهار هزار و 800 تخت بیمارستانی تا پایان سال به سیستم درمانی كشور اضافه می‌شود و تعداد زیادی خانه بهداشت نیز در كشور و استان خوزستان در حال ساخت است كه در صورت تامین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسند.

مرضیه وحید دستجردی كه در دشت آزادگان با خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این مطلب اظهار كرد: از جمله مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت، استقرار پزشك خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر است؛ به طوری كه از هر استان یك شهر در نظر گرفته می‌شود و پزشك خانواده در آن مستقر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد علت تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی شركت‌های بیمه‌گر گفت: این مسئله به وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی مربوط است ولی در تلاش هستیم كه سازمانهای بیمه‌گر را موظف به رعایت قانون كنیم. طبق قانون، شركت‌های بیمه‌گر موظفند، 60 درصد مطالبات را در هفته اول و مابقی را ظرف دو ماه پرداخت كنند. هم اكنون تولیت شركت‌های بیمه‌گر با وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و این دو نهاد موظفند مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت كنند.

وحید دستجردی تصریح كرد: در مورد گرد وغبار، شاخص‌های سلامتی تنظیم و به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده است.

وی در مورد احتمال وجود ناگ در آب خوزستان گفت: دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز از طریق معاونت غذا و دارو، سلامت آب خوزستان را تحت كنترل دارد و اگر مورد غیرطبیعی مشاهده شود به وزارت بهداشت گزارش خواهد داد.

وی افزود: هم اكنون بالای 85 درصد آب خوزستان سالم است و هیچ نوع بیماری و یا میكروبی در آن وجود ندارد. اگر هم در مناطقی آب آلوده باشد به مردم اطلاع رسانی می‌شود و توسط تانكر به آن منطقه آبرسانی خواهد شد.

وزیر بهداشت در پایان از ایجاد 43 رشته جدید در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha