معاون صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت: بیمه شدگان این صندوق در صورتی که 65 سال سن داشته باشند و 15 سال نیز بیمه پرداخت کرده باشند، می توانند از نوعی بازنشستگی برخوردار شوند و مقرری را ماهانه دریافت کنند.

سلامت نیوز: معاون صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت: بیمه شدگان این صندوق در صورتی که 65 سال سن داشته باشند و 15 سال نیز بیمه پرداخت کرده باشند، می توانند از نوعی بازنشستگی برخوردار شوند و مقرری را ماهانه دریافت کنند.


به گزارش  سلالمت نیوز به نقل از  میزان، پوستین دوز ایجاد صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در صندوق های بازنشستگی دانست که در سال 84 اتفاق افتاد و عنوان داشت: در واقع این صندوق به منظور ایجاد نگاه ویژه به جامعه هدف که بخش مبدل و زحمت کش هم هستند، بود.

وی صندوق بیمه روستائیان را یک صندوق اختیاری عنوان کرد و اظهار داشت: مردم روستایی، کشاورز و عشایر به اختیار خودشان با ما قرارداد بیمه اجتماعی می بندند و از تعهدات ما برخوردار می شوند.

معاون صندوق بیمه روستائیان و عشایر درباره میزان استقبال از این صندوق گفت: تاکنونن استقبال بسیار خوب و مناسب بوده است؛ شش میلیون و 300 هزار سرپرست خانوارد روستایی، عشایر و کشاورز داریم که یک میلیون و 500 هزار نفر مشمول بیمه ما هستند و می توانند با حق بیمه از تعهدات ما برخوارد شوند.

وی به سه تعهد بسیار مهم صندوق بیمه به بیمه شدگان اشاره کرد و اظهار داشت: یک تعهد بسیار مهم و بلند مدت داریم که یک نوع بازنشستگی است؛ عزیزان بازنشسته شده در صورتی که 65 سال سن داشته باشند و 15 سال نیز بیمه پرداخت کرده باشند، می توانند از نوعی بازنشستگی برخوردار شوند و مقرری را ماهانه دریافت کنند.

پوستین دوز به مسئله از کارافتادگی نیز اشاره کرد و گفت:  بیمه شدگانی که به دلیل کار، از کار افتاده شوند، برایشان در کمیسیون پزشکی پرونده ای تشکیل می شود و در نهایت برایشان مقرری ماهانه ای را فراهم می کنیم. خدایی ناخواسته اگر بیمه شدگان ما فوت کنند، به بازماندگانشان طبق مقررات کشور، ماهیانه مقرری پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: قریب به 35 هزار خانواده داریم و هم اکنون بیمه شدگان ما هستند که از کار افتاده هستند یا فوت شده اند؛ بنابراین خانواده هایشان دارند مقررری ماهیانه می گیرند.

پوستین دوز نگاه ویژه دولت به این صندوق در پرداخت حق بیمه را یادآور شد و ابراز داشت: حق بیمه در این صندوق 15 درصداست در حالی که در سایر صندوق ها قریب به دو برابر همین میزان است و جالب اینکه از این 15 درصد، 10 درصدش را دولت پرداخا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha