شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 18810

پژوهشگران كشورمان موفق به شناسایی برخی عوارض ناشناخته ناشی از گزیدگی عنکبوت بیوه سیاه شدند که مهم‌ترین آن عوارض قلبی است.

دکتر کوروش احمدی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا گفت : گزیدگی با گونه بند پایان آراکنیده، که عنکبوت ها از این دسته هستند یکی از علل شایع در بخش اورژانس کشورهای دنیا است. عنکبوت بیوه سیاه و قهوه‌یی گوشه نشین دو گونه ای هستند که عوارض بسیار زیادی را برای فرد گزیده شده ایجاد می کند.

وی افزود: در ایران مطالعه خاصی در مورد گزش این نوع عنکبوت ها انجام نشده بود، در تحقیقات جدید برای اولین بار عنکبوت بیوه سیاه درخراسان شناسایی و توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

این متخصص طب اورژانس با اشاره به اینکه عوارض ناشی از گزیدگی بیشتر در کشاورزان مشاهده شده است، تصریح کرد: برخی از عوارض به وجود آمده برای اولین بار در این مطالعه و در ایران مشخص شد که شایع‌ترین آن عوارض قلبی است، این امر باعث تغییر پیشنهادات درمانی در بیماران اورژانس ناشی از گزش این عنکبوت شد.

احمدی خاطر نشان کرد: راه درمانی در این بیماران مانیتورینگ قلبی برای این بیماران است تا عوارض احتمالی قلبی سریع تر شناسایی و مورد درمان قرار گیرد، ضمن اینکه این گزش بدون پادزهر نیز قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha