وزیر بهداشت بهبود وضعیت خدمات طب سنتی را نیازمند عزمی جدی و همچنین پوشش بیمه‌ای مناسب دانست.

طب سنتی نیازمند عزم جدی است/بیمه‌ها حمایت کنند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت بهبود وضعیت خدمات طب سنتی را نیازمند عزمی جدی و همچنین پوشش بیمه‌ای مناسب دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم ورود خدمات تایید شده طب سنتی به نظام مراقبت‌های اولیه در خصوص وضعیت عطاری‌ها پس از ایجاد داروخانه‌های گیاهی اظهار کرد: در وضعیت این صنف تغییری ایجاد نخواهد شدریال اما نظارت‌ها توسط صنف افزایش پیدا می‌کند. داروخانه‌های گیاهی به روش مدرن نیز که با مدیریت افراد آموزش دیده و متخصص همراه خواهد بود، به تدریج و ظرف یک بازه زمانی حدود 30 ساله جایگزین عطاری‌ها خواهند شد.

وی همچنین به برنامه وزارت بهداشت برای آموزش صنف عطاران نیز اشاره کرد و افزود: برخورد در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد، البته این به جز مواردی است که به سلامت مردم آسیب می‌رساند. ما باید مسیری منطقی و آرام را طی کنیم و به کمک صنف عطار و سقط فروش برای توانمند شدن آنها پیش رویم.

وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات ادغام شده طب سنتی در نظام مراقبت‌های اولیه اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از این خدمات توسط خود وزارت بهداشت حمایت می‌شود، اما این موضوع صحیح نیست و باید سازمان‌های بیمه‌گر حتما این خدمات را تحت پوشش خود قرار دهند. به شورای عالی بیمه نیز در این خصوص پیشنهاد داده شده اما آنها هم طلبکاران زیادی دارند. امیدواریم در بودجه سال 96 در این خصوص اعتباری لحاظ شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه طب سنتی نیازمند عزمی جدی برای بهبود وضعیت خود است، ادامه داد: روند فعلی یک تهدید جدی برای سلامت مردم است. با توجه به اینکه مردم به این خدمات اعتقاد دارند آن را دریافت می‌کنند، اما این دریافت خدمات با روش‌های غیرعلمی است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha