در گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی آمده است كه نیمی از زایمان‌ها در «چین» بر اساس سزارین صورت می‌گیرد و این كشور دارای بالاترین نرخ سزارین در دنیاست.

براساس گزارش اخیر كارشناسان سازمان بهداشت جهانی، اكثر اعمال سزارین در «چین» غیر ضروری است و مادران تنها برای راحت شدن از زایمان طبیعی اقدام به سزارین می‌كنند، در حالی كه سزارین بی‌مورد می‌تواند جان مادر و كودك را در معرض خطر قرار دهد.

همچنین در این گزارش آمده است كه اگر چه عمل سزارین در جهان به صورت همه‌گیر شده است، اما در «چین» با بیش از یك میلیارد نفر جمعیت این عمل در رده نخست قرار دارد و اكثر زنان باردار از طریق سزارین وضع حمل می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر «هی یو آن هوآ» رییس بخش زنان بیمارستان «پكن» معتقد است؛ هم اكنون 46 درصد وضع حمل‌ها در این كشور به صورت سزارین صورت می‌گیرد. این مساله به یك معضل در كشور بدل شده و عقیده زنان نسبت به وضع حمل طبیعی به طور كامل تغییر یافته است.

در گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز به این موضوع اشاره شده كه از 110 هزار تولد در آسیا در سال 2007 و 2008 میلادی، 27 درصد به روش سزارین بوده است.

همچنین این موضوع قابل بررسی است كه در برخی از موارد، زنان باردار كه به واسطه سزارین وضع حمل می‌كنند به دلیل عدم رسیدگی و مراقبت‌های پس از حمل، جان خود را از دست می‌دهند، اما اگر این رویه به صورت طبیعی صورت گیرد، میزان مرگ مادران پس از عمل كمتر و یا حتی به صفر می‌رسد. از طرفی، كودكانی كه به واسطه عمل سزارین به دنیا آمده‌اند، بیش از كودكان دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی قرار می‌گیرند.

در كشورهای آسیایی زنان بر این عقیده‌اند كه اگر نوزاد خود را در یك روز و یك ساعت مشخص به دنیا بیاورند، خوش شانسی با آنها خواهد بود. به همین دلیل پیش از موعد مقرر وضع حمل می‌كنند؛ به طوری كه در «ویتنام» از هر 20 هزار نوزادی كه در بیمارستان‌های این كشور به دنیا می‌آیند،40 درصد سزارینی هستند.

همچنین در گزارش سازمان بهداشت جهانی به این موضوع اشاره شده كه تنها قاره‌ای كه میزان سزارین در آن كم است، قاره «آفریقا» با 9 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha