فوریت‌های سلامت همواره و در همه جوامع از عمده‌ترین دغدغه‌های سامانه بهداشت و درمان بوده و نگرش به آن در برنامه توسعه و بهبود کیفیت خدمت رسانی، اولویت ویژه خود را داشته است.

دکتر محسن عباسی دبیرعلمی چهارمین همایش سراسری اورژانس در گفت وگو با ایسنا گفت: وضعیت بحرانی به درمان و اقدامات اولیه در خصوص بیماران بسیار بدحال اختصاص دارد. تثبیت اولیه، شناخت عوامل ایجاد کننده بیماری و سعی در برطرف کردن آن از این جمله است.

وی افزود: یکی از محورهایی که در این کنگره مورد بحث قرار گرفت، بحث مسمومیت‌ها بود که این شاخه دایره وسیعی از بیماری‌ها را شامل می‌شود که از ورود ماده سمی از طرق مختلف به بدن ایجاد می‌شود که عمده ترین این روش‌ها ورود ماده سمی از طریق سیستم گوارشی است که بیماران با مصرف خوراکی‌ها یا داروها یا مواد مسموم به آن مبتلا می‌شوند.

عباسی تصریح کرد: اقدامات اولیه در خصوص خارج ساختن ماده پیشگیری از جذب آن و کاهش عوارض ناشی از جذب و کنترل وضعیت تعادل فیزیولوژیک از جمله وظایفی است که متخصصان طب اورژانس در آن نقش دارند.

دبیرعلمی چهارمین همایش سراسری طب اورژانس اظهار داشت: فوریت‌های سلامت همواره و در همه جوامع از عمده‌ترین دغدغه‌های سامانه بهداشت و درمان بوده و نگرش به آن در برنامه توسعه و بهبود کیفیت خدمت رسانی، اولویت ویژه خود را داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha