دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 18830

نتایج تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان می دهد که نشستن پشت نیمکتهای مدرسه برای قلب مفید است و خطر سکته را در سالهای بزرگسالی کاهش می دهد.

مطالعات گذشته نشان می داد که فعالیتهای کم فیزیکی، استعمال دخانیات، خوردن کم میوه و سبزیجات تازه می تواند سلامت قلب را با خطر مواجه کنند.

همچنین ارتباط میان وضعیت اجتماعی اقتصادی مناسب و کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی عروقی نیز به اثبات رسیده است اما تاکنون واضح نبود که چه شاخصهایی برای شرایط اجتماعی اقتصادی در نظر گرفته شده اند. برای مثال آموزش، درآمد خانوادگی و نوع کار می توانند تاثیرات مختلفی بر روی سلامت بدن بگذارند.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه بیمارستان سهلگرنسکا در گوتبورگ با مقایسه حدود 12 هزار فرد سکته کرده و 14 هزار فرد در شرایط سلامتی خوب در 52 ایالت آمریکا دریافتند که سطح آموزش مستقل از درآمد خانوادگی، کار و یا دارایی مستقیما با خطر حمله قلبی ارتباط دارد.

براساس گزارش سایبرمد، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که سطح آموزش برابر و یا کمتر از 8 سال مدرسه می تواند به معنی بیشترین خطر بروز یک سکته باشد به طوری که خطر سکته در این سطح آموزش 30 درصد بیشتر از خطر سکته در افرادی است که سطح تحصیلات بالاتر از 8 سال مدرسه را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha