دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 18831

بر پایه یک مطالعه، مصرف آسپیرین قبل از عمل در بیماران تحت عمل جراحی CABG (عمل پیوند عروق قلبی) سبب افزایش خونریزی و دریافت خون بیشتر نمی شود و منجر به کاهش قابل توجه ای میزان مرگ و میر بیماران تحت عمل جراحی می شود.

هدف از اجرای این مطالعه تاثیر مصرف آسپیرین بر روی میزان مرگ و میر در این گونه اعمال جراحی است که توسط منیر عباس زاده قنواتی، مربی گروه هوشبری دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

یافته ها حاکی از آن است بیماران تحت عمل جراحی گرافت شریان کرونر که آسپیرین مصرف کرده اند در مقایسه با گروهی که آسپیرین دریافت نکرده بودند خونریزی کمتری داشتند و تفاوت معناداری در دریافت فرآورده های خونی و عمل جراحی مجدد بیماران به دلیل خونریزی، در بین افرادی که آسپیرین مصرف كرده نسبت به آنهایی که آسپیرین دریافت نکرده بودند دیده شده است.

در این مطالعه مشاهده شد در بیمارانی كه آسپیرین مصرف كردند، كاهش قابل توجه ای در میزان مرگ و میردر بیماران تحت عمل CABG دیده شده است.

همچنین مشاهده شد كه مصرف آسپیرین باعث افزایش خونریزی و دریافت خون بیشتر نمی شود. با توجه به این نتایج همراه با مزایای ثابت شده آسپیرین، توصیه می شود مصرف آسپیرین قبل از عمل قلب قطع نگردد.

این تحقیق در مجله دانشكده پیراپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران (پیاورد سلامت) دوره 2 شماره 3 به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha