نماینده مردم تهران گفت: عدم ارایه خدمت از جانب بیمارستان‌های دولتی به مردم با این عنوان كه بیمه بدهی‌اش را نمی‌پردازد، در شان كشور نیست و موجب نارضایتی مردم می‌شود، حتی اگر بیمارستان‌های دولتی در صورت پذیرش بیماران بیمه‌ای خدمت مناسبی به آنها ارایه نمی‌كنند و بیماران مجبورند تمام هزینه را از جیب خود بپردازند.

سیدعلیرضا مرندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه عملا به این سو حركت می‌كنیم كه بگوییم بیمارستان دولتی نداریم، زمانی كه بدهی‌های بیمارستان‌ها از جانب سازمان تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی یا هر جای دیگری پرداخت نمی‌شود، این بیمارستان‌ها با مطالبات بسیار گسترده‌ای كه دارند، عملا هیچ كاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی تاكید كرد: متاسفانه در حال حاضر اگر بیماران در بیماستان‌ دولتی هم پذیرفته ‌شوند، سطح خدماتی كه ارایه می‌شود نامناسب است و بیمار تمام هزینه‌ها را از جیب خود پرداخت می‌كند به عبارتی در سیستم درمانی كشور بیمه به نام بی مثمایی تبدیل شده است. مشكل كار این است كه بیمارستان‌های دولتی چه بیماران را بپذیرند و چه نپذیرند خدمت مناسبی به بیماران ارایه نمی‌دهند، منتهی وقتی به بیماران می‌گویند نمی‌پذیریم فكر می‌كنند اتفاقی افتاده در حالی كه به نظر من پذیرش هم پذیرش به درد بخوری نیست، چون تمام هزینه از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جلسه هفته گذشته كمیسیون با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: ذبیحی مدیرعامل فعلی سازمان تامین اجتماعی در این باره عنوان كرد به این دلیل كه دولت بدهی‌هایش را به سازمان نمی‌پردازد، سازمان هم نمی‌تواند بدهی بیمارستان‌های دولتی را بپردازد، در حقیقت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توپ را به میدان دولت انداخت.

مرندی با تاكید بر این‌كه متاسفانه همیشه در این مسایل دستگاه‌های ذیربط توپ را به زمین یكدیگر پاس می‌دهند، خاطرنشان كرد: با تمام این تفاسیر هیچ بیمارستان‌ دولتی نمی‌تواند بیماران را نپذیرد، اما باید دولت و وزارت بهداشت هر چه سریعتر یك فكر عاجلی برای این موضوع كنند، به این دلیل كه حتی بیمارانی كه در بیمارستان‌های دولتی پذیرفته می‌شوند علاوه بر اینكه خدمت درست و حسابی دریافت نمی‌كنند، تمام هزینه‌ها را هم از جیب خود پرداخت می‌كنند، بنابراین مشكل زیربنایی‌تر از این حرفهاست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تاكید كرد: رییس جمهور و مجموعه هیات دولت علاوه بر پرداخت كسری بودجه وزارت بهداشت باید بدهی‌های بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی را هر چه سریعتر پرداخت كنند تا وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دولتی بتوانند خدمت مناسب به بیماران ارایه دهند، دولت نباید وزارت بهداشت را تنها بگذارد چراكه اگر اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت تخصیص نیابد این وزارتخانه نمی‌تواند كاری انجام دهد.

مرندی همچنین تصریح كرد: متاسفانه زمانی‌كه بدهی بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌شود، هر چقدر مدیریت ناكارآمد باشد نمی‌توان ایرادی گرفت چون می‌گویند پول نداریم، لذا باید با پرداخت بدهی بیمارستان‌ها این بهانه را از برخی مدیران بگیریم. در نهایت روزی این بدهی‌ها پرداخت می‌شود منتهی زمانیكه مردم حسابی خسارت دیده‌اند، لذا بیش از هر چیزی هم‌اكنون باید دولت تكلیفش را با سازمان تامین اجتماعی روشن كند زیرا تامین اجتماعی می‌گوید تقصیر ما نیست تقصیر دولت است، اگر این درست است دولت باید بدهی تامین اجتماعی را بپردازد تا آنها هم بدهی بیمارستان‌ها را بپردازند تا این مشكلات برای مردم رخ ندهد.

نماینده مردم تهران گفت: برون رفت از این مشكل به اقدامات دولت برمی‌گردد، دولت باید فكری عاجل برای كسری‌های وزارت بهداشت و بدهی بیمه‌ها كند تا بیمه‌ها در اسرع وقت بدهی بیمارستان‌ها و شركت‌های دارویی را بپردازند؛ چراكه شركت‌های دارویی در آستانه ورشكستگی قرار دارند.

مرندی در خاتمه خاطرنشان كرد: دولت باید هرچه سریعتر بدهی‌هایش را بپردازد و سازمان تامین اجتماعی را مواخذه كند كه چرا بدهی‌های بیمارستان‌های دولتی را نمی‌پردازند، اگرچه قانون بیمه‌ها را مكلف كرده است كه هر ماه 60 درصد صورتحساب بیمارستان‌ها و مابقی را ظرف 3 ماه بپردازند اما هم‌اكنون یك سال است كه بیمه‌ها هیچ پرداختی نداشته‌اند و این موضوع سبب شده پزشكان و كادر بیمارستان‌ها كارانه‌ها و بعضا حقوق دریافت نكنند، وزارت بهداشت هم باید به جد پیگیر قضیه باشد چراكه مشكل بیمارستان‌ها مشكل آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha