مدیر مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از تلاش پژوهشگران کشورمان در تولید دارو از "اسیدهیالورونیک" خبر داد و گفت: این ماده در مایع اطراف چشم وجود دارد که در درمان بیماریهای استخوانی و غضروفی موثر خواهد بود.

دکتر سید صفا علی فاطمی در گفتگو با مهر به فعالیتهای این مرکز در حوزه صنعت دارو اشاره کرد و افزود: مطالعه بر روی تولید "هیالورونیک اسید" یکی از پروژه های محققان این مرکز است.

وی "اسیدهیالورونیک" را یک ماده طبیعى دانست که در همه موجودات زنده وجود دارد و در این باره توضیح داد: غلظت‌هاى زیاد این ماده در بافت همبند و در مایع اطرا ف چشم وجود دارد. این ماده همچنین در غضروف، مایع مفصلی و در بافت همبند پوست یافت می شود.

فاطمی با اشاره به کاربردهای این ماده ادامه داد: این ماده برای درمان اسکار جوش صورت، محو خطوط پوستی و برجسته کردن اجزای صورت موثر است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این پروژه توسط شرکت زیست فناور "البرز" در حال انجام است به مهر گفت: این پروژه در فاز تدوین دانش فنی است و در صورت نهایی شدن و حمایت دولت می توان این محصول را در مقیاس انبوه تولید کرد.

مدیر مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه مهندسی ژنتیک تاکید کرد: این دارو در درمان بسیاری از بیماریهای استخوانی و غضروفی کاربرد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha