مدیرعامل شركت پخش سهاهلال وابسته به سازمان تداركات پزشكی هلال احمر با اشاره به فعالیت 36 داروخانه تحت پوشش هلال احمر در سراسر كشور گفت: با افتتاح 20 شعبه توزیع داروی هلال احمر در كشور تا یك سال آینده، سهم شركت پخش سهاهلال در توزیع داروهای پرمصرف و حیاتی به 15 تا 20 درصد می‌رسید.

در این مراسم دكتر كامبیز امجدی مدیرعامل شركت پخش سهاهلال وابسته به سازمان تداركات پزشكی هلال احمر با بیان اینكه روز سه شنبه 29 دی ماه مركز توزیع داروی هلال احمر در استان گیلان و سه مركز دیگر در بهمن ماه در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و مازندران افتتاح می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر 88 درصد بازار توزیع دارو در اختیار شش شركت با سابقه پخش دارو و 12 درصد سهم بازار توزیع نیز در اختیار 20 شركت جدید است. با افتتاح 20 شعبه توزیع داروی هلال احمر در كل كشور كه ظرف یك سال آینده محقق خواهد شد سهم شركت پخش سهاهلال در توزیع داروهای پرمصرف و حیاتی به 15 تا 20 درصد خواهد رسید.

دكتر امجدی با اشاره به فعالیت 36 دراوخانه تحت پوشش هلال احمر در سراسر كشور گفت: هدف از تاسیس مراكز توزیع دارو جلوگیری از مراجعه مردم به تهران جهت انواع داروها و به خصوص داروهای خاص و یارانه‌ای است و تلاش می‌شود كه مردم در هر نقطه‌ای از كشور داروهای مورد نیاز را از داروخانه‌های محل سكونت خود شامل داروخانه‌های هلال احمر و مراكز مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی تهیه كنند.

دكتر امجدی مشاركت با سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف و همچنین ایجاد مراكز توزیع دارو و تجهیزات پزشكی را از اهداف هلال احمر عنوان كرد و گفت: تمام افراد واجد شرایط كه مایل به همكاری با هلال احمر و شركت پخش سها هلال ‌باشند می‌توانند از قابلیت‌های موجود و امكانات ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده كنند.

وی با اشاره به هدفمند شدن یارانه‌ها و تاثیر آن در بحث دارو، گفت: هدفمند شدن یارانه‌ها شامل داروهای یارانه‌ای نمی‌شود و مردم در این خصوص هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند. البته داروهای غیریارانه‌ای متاثر از هدفمند شدن یارانه‌ها خواهند بود و این نوع داروها همچون سایر كالاها از هدفمند شدن یارانه‌ها از جمله تعیین قیمت تاثیر خواهند پذیرفت كه قطعا دولت برای تبعات احتمالی این موضوع تدابیر لازم را اتخاذ خواهد كرد.

گفتنی است؛ صبح امروز نخستین مركز توزیع دارو و تجهیزات پزشكی شركت پخش سها هلال وابسته به سازمان تداركات پزشكی هلال احمر در استان قم با حضور جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha