وزیر کشور خبر داد: از این پس ستاد مبارزه با موادمخدر مسئولیتی جزء سیاستگذاری در مراکز ماده 16 (کمپ ترک اعتیاد اجباری) ندارد و مسئولیت این مراکز به بهزیستی واگذار شد.

مسوولیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار شد

سلامت نیوز:وزیر کشور خبر داد: از این پس ستاد مبارزه با موادمخدر مسئولیتی جزء سیاستگذاری در مراکز ماده 16 (کمپ ترک اعتیاد اجباری) ندارد و مسئولیت این مراکز به بهزیستی واگذار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رحمانی فضلی در حاشیه جلسه مشترک خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرنگاران، گفت: جلسه امروز با حضور وزیر بهداشت و وزیر تعاون و با حضور نهادهای اجتماعی در حوزه درمان برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه از این پس فرآیند درمان سهل‌تر و ساده‌تر خواهد شد و علاوه بر آن نیز تقسیم وظایف نیز صورت گرفته است.

وزیر کشور ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر از برنامه اجرایی درمان خارج شد و تنها در جایگاه سیاستگذاری نشست.

رحمانی فضلی در خصوص وضعیت مراکز ماده 15 و 16 نیز اظهار کرد: وضعیت مراکز ماده 15 و 16 نیز در این جلسه مشخص و نحوه سرویس‌دهی و ارائه مجوزهای مراکز ماده 15 تعیین تکلیف شد.

در مراکز ماده 15 درمان رایگان نداریم

وی اظهار  کرد: در مراکز ماده 15 درمان رایگان نداریم و 80 درصد هزینه درمانی توسط مردم پرداخت می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: درمان رایگان تنها ویژه معتادان متجاهر و مراکز ماده 16 است.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسه مساله بیمه معتادان نیز مطرح و قرار بر آن شد که تامین اعتبار آن را از دولت بخواهیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم که این بیمه‌ها به ویژه برای نیازمندان مقرر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha