دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 18844

یک متخصص بیماری‌های پوست با بیان اینکه اغلب لامپ‌های صنعتی، نوری مشابه نور آفتاب و اشعه UV تولید می‌کنند، به افراد دارای پوست‌های روشن و حساس‌ توصیه كرد: در منزل نیز از ضد آفتاب استفاده کنند تا اثرات مضر این لامپ‌ها موجب آسیب به پوست آنها نشود.

نرگس پورحیدری در گفت‌وگو با ایسنا، ضد آفتاب‌های رنگی را محصولاتی متنوع و فاقد عوارض جانبی عنوان کرد و گفت: بهتر است کرم پودرها به میزان کمتری استفاده شوند؛ چرا که به پوست آسیب وارد می‌کنند. علاوه بر آن، این محصولات با ضد آفتاب‌ها نیز تداخل داشته و در صورت استفاده از آنها، فرد نمی‌تواند از محصولات ضد آفتاب استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم مشورت با متخصصان پوست برای انتخاب لوازم آرایشی معتبر و متناسب با هرنوع پوست، گفت: محصولاتی متنوع و بدون مجوز وزارت بهداشت در سطح بازار موجود است، بنابراین بهتر است تهیه لوازم آرایشی از داروخانه‌ها و با توجه به مجوز وزارت بهداشت صورت گیرد.

این متخصص پوست با تاكید بر لزوم توجه به تاریخ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی، ادامه داد: تاریخ انقضای یک محصول براساس نگهدارنده‌های موجود در آن محصول، تعیین شده و عدم توجه به تاریخ انقضای آن ممکن است عوارض مختلفی را در پوست به دنبال داشته باشد.

وی استفاده از لوازم آرایشی برای سنین پایین‌تر از 18 سال را مناسب ندانست و گفت: ضد آفتاب‌ها نقش حفاظتی دارند و در گروه لوازم آرایشی محسوب نمی‌شوند. در مجموع استفاده از ضد آفتاب‌ها در تمام فصول و از سن 6 ماهگی برای همه افراد توصیه می‌شود.

پورحیدری تاكید كرد كه شب، قبل از خواب مواد آرایشی از صورت پاک شوند و در طول روز نیز كمتر از لوازم آرایشی استفاده شود.

این متخصص بیماری‌های پوست تاکید کرد: ضد آفتاب‌ها باید هر2 تا 3 ساعت یکبار تجدید شوند تا اثرات مضر اشعه UV نور خورشید، موجب آسیب به پوست نشود.

وی در پایان یادآورشد: مصرف آب و مایعات به میزان فراوان، همچنین میوه‌جات و سبزیجات خام و تازه نقش موثری در سلامت پوست دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha