تاكنون تحقیقی درمورد ارتباط آلودگی هوا و افزایش سقط جنین انجام نشده و باید برای هر اظهارنظری مستندات علمی و قانونی باشد/افرادی كه می‌گویند سقط جنین بالا رفته باید موارد سقط قبل و بعد از آلودگی و درهوای پاك را اعلام كنند.

وزیر بهداشت و درمان از تشكیل جلسه ویژه این وزارتخانه با سازمان محیط‌زیست بر سر مباحث زیست‌محیطی و سلامت كشور خبر داد و گفت: بر موضوع آلودگی هوا در این جلسه كه حدود یك هفته آینده برگزار می‌شود بحث می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با تاثیرات مضر آلودگی هوا بر سلامت از جمله افزایش سقط جنین در جامعه گفت:‌ تاكنون تحقیقی جامع در مورد ارتباط آلودگی هوا و افزایش سقط جنین در كشور انجام نشده و حتما باید برای هر اظهارنظری مستندات علمی و قانونی وجود داشته باشد.

وی افزود: بنابراین افرادی كه می‌گویند سقط جنین بالا رفته باید موارد سقط در قبل و بعد از آلودگی هوا و همچنین در هنگام هوای پاك را اعلام كنند كه این مسئله نیاز به كار گسترده تحقیقاتی دارد.

وزیر بهداشت پیشنهاد داد: باید یك گروه سلامت متشكل از متخصصان زنان و افرادی كه در زمینه ارتباط آلودگی هوا و بیماری‌ها تخصص دارند تشكیل شود تا در این زمینه تحقیقات مستند ارائه شود.

دستجردی گفت:‌در عین حال كه می‌دانیم آلودگی هوا بر سلامتی افراد اثر مضر دارد اما حتما نیاز به پژوهش وجود دارد. ما وظیفه خودمان می‌دانیم بخشی از آزمایشات و اعلام شاخص‌ها را بازگو كنیم اما اقدامات اجرایی برای مبارزه با آلودگی مربوط به ستادی متشكل از وزارتخانه‌های مرتبط مانند وزارت صنایع، وزارت نفع و شهرداری است بنابراین باید اقدام اجرایی توسط وزارتخانه‌های صنعتی انجام شود ما نیز كه مسئول سلامتی هستیم مسائل را در این ارتباط پیگیری خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha