سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 188486

مطالعات نشان می دهد بهترین شیوه پخت ماهی، سرخ کردن آن در روغن زیتون خام و تصفیه نشده است.

ماهی را با چه روغنی سرخ کنیم؟

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد بهترین شیوه پخت ماهی، سرخ کردن آن در روغن زیتون خام و تصفیه نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان اسپانیایی، سرخ کردن ماهی در روغن زیتون خام موجب می شود روغن از لحاظ میزان اُمگا۳ غنی تر شود.

به گفته محققان دانشگاه باسکیو اسپانیا، روغن سرخ شده در روغن زیتون فوق خام و آماده شده در مایکروویو، سالم ترین نوع پخت ماهی است.

طبق این مطالعه، مشخص شده است تکنیک های سرخ کردن، ماهیت روغن مورداستفاده و گونه ماهی مصرفی بر تغییرات روی داده در زمان سرخ شدن ماهی تاثیر می گذارد.

باربارا نیوآ اکواریا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «انتخاب روغن پخت و پز، بواسطه تاثیر بر الگوی لیپید موجود در ماهی و بر ایجاد احتمالی ترکیبات سمی در روغن در طول سرخ کردن، بسیار حائز اهمیت است و می تواند بر سلامت مواد خوراکی و انسان تاثیر گذارد.»

برای انجام این تحقیق، فیله ماهی خاردار اروپایی و ماهی سیم در ماهیتابه و در مایکرویو با استفاده از روغن زیتون فوق خام تصفیه نشده و روغن آفتابگردان تصفیه شده سرخ شدند. طبق یافته های این مطالعه، در طول مدت سرخ شدن، نه تنها لیپیدهای ماهی به روغن سرخ کردنی منتقل شدند بلکه اجزای روغن نیز به فیله ماهی منتقل شدند.

مطالعه آشکار ساخت بعد از سرخ شدن، روغن زیتون غنی از اُمگا-۳، گروه های آسیل اُمگا-۱، چربی لینولئیک و چربی اشباع شده (حاصل از ماهی) شده بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha