سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 188487

در ازدواج های سالم زن و شوهرها با اختلاف ها برخورد اثر بخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. سعی کنید اختلافات خود را با همسرتان اداره کنید. مهارت های حل مسئله یاد گرفتنی است. هر زن و شوهری می توانند آن را یاد بگیرند.

روش هایی که زندگی زناشویی شما را بیمه می کند

سلامت نیوز: در ازدواج های سالم زن و شوهرها با اختلاف ها برخورد اثر بخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. سعی کنید اختلافات خود را با همسرتان اداره کنید. مهارت های حل مسئله یاد گرفتنی است. هر زن و شوهری می توانند آن را یاد بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز، دعوا و اختلافات زناشویی ممکن است میان بسیاری از زوجین اتفاق بیفتد اما زمانی این مشکل بزرگتر می شود که همسران در دعوا پای طلاق را به میان می کشند. یکی از مخاطبان رونامه خراسان نوشته است: مردی هستم 30 ساله، پنج سال است ازدواج کرده ام یک دختر 3 ساله هم دارم ولی با همسرم سر هر چیزی که بحث می کنیم می گوید طلاق! لطفاً راهنمایی ام کنید؟

بنفشه دولت‌آبادی-مشاور خانواده در پاسخ به این سئوال در روزنامه خراسان نوشت: با سلام خدمت شما مخاطب گرامی. زندگی زناشویی را نمی توان به طور کامل از طلاق بیمه کرد. مرز چیزهایی که به زندگی استحکام می بخشند با چیزهایی که زندگی زناشویی را به خطر می اندازند گاهی بسیار باریک است. در واقع گاهی زندگی نزدیک و صمیمانه حتی با وجود داشتن فرزند، می تواند خطرات بیشتری داشته باشد. روش هایی که در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم تا حدودی می تواند زندگی زناشویی شما را بیمه کند.

 


یکدیگر را دلگرم کنید
یکی از پایه های یک رابطه عمیق، دلگرمی است که شما زوج گرامی می توانید آن را به یکدیگر منتقل کنید. آنچه در دلگرمی وجود دارد، امنیت روانی است. امنیتی که از نظر ما روان شناسان بنیادهای روابط عمیق مانند رابطه با پدر و مادر را زنده می کند. در این زمان هر دو طرف برای مشکلات مختلف احساس نیاز به تکیه گاه می کنند. در واقع اگر تا پیش از این وقتی دچار مشکل می شدید به پدر و مادر خود تکیه می کردید، امروز به همسری مهربان تکیه کنید. فراموش نکنید زوج هایی که به یکدیگر دلگرمی می دهند یکی از اصول روابط عمیق و صمیمی را رعایت می کنند.


اختلاف ها را کنار بگذارید
بر این اساس اختلاف با زندگی زناشویی عجین است. در ازدواج های سالم زن و شوهرها با اختلاف ها برخورد اثر بخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. سعی کنید اختلافات خود را با همسرتان اداره کنید. مهارت های حل مسئله یاد گرفتنی است. هر زن و شوهری می توانند آن را یاد بگیرند.


هر انسانی به تکامل نیاز دارد
آخرین باری که به دلیل اشتباهات تان از همسرتان معذرت خواهی کرده اید چه زمانی بوده است؟ وقتی در مواقع حساس و به دلیل اشتباهات و به جای جر و بحث عذرخواهی می کنید، تجربه ای را به همسرتان هدیه می کنید که تا پیش از این نکرده اید. وقتی به دلیل اشتباهات، شجاعانه معذرت می خواهید دیوار کمال طلبی های کاذب، تسلط و قدرت طلبی های بیمارگونه را فرو می ریزید و با یک معذرت خواهی ساده، راه را برای صمیمیت بیش از پیش آماده می کنید.


وقتی را برای خوش گذرانی هفتگی کنار بگذارید
برای خوشحال کردن خود و همسرتان برنامه داشته باشید و زمانی را به عنوان یک زن و شوهر برای هم اختصاص دهید. زمانی که مداخله گرهایی مثل فامیل، دوستان، کار و حتی فرزندتان مزاحم آن نباشند. وقتی آرزوها و علایق مشترکتان را در نظر می گیرید می توانید از آن ها به عنوان راهی برای نزدیک شدن به هم، صحبت کردن و خوش بودن با هم استفاده کنید. از سویی به تفاو ت های هم احترام بگذارید و سعی کنید به زندگی شخصی همسرتان لطمه نزنید. احساس فردیت لازمه هر رابطه پویا و بلند مدت است.


انتظارات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشید
در جامعه تصورات غیر واقع بینانه و رمانتیکی درباره ازدواج و روابط زناشویی وجود دارد. سعی کنید انتظارات خود را تعدیل کنید. نسبت به خواسته ها و آرزوهای غیر واقع بینانه ای که رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد، شناخت پیدا کنید. فراموش نکنید دو نیاز انسان در کانون خانواده نیاز به عشق و تعهد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha