سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 188491

انگور یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد . انگور ممکن است با هسته یا بدون هسته (یا با هسته کوچک) باشد . معمولا بیشتر ما انگور بدون هسته را انتخاب می‌کنیم زیرا خوردن آن راحت‌تر است.اما اگر به‌سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است که انگور با هسته را انتخاب کنید.

هسته انگور را بخوریم یا نه؟

سلامت نیوز:انگور یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد . انگور ممکن است با هسته یا بدون هسته (یا با هسته کوچک) باشد . معمولا بیشتر ما انگور بدون هسته را انتخاب می‌کنیم  زیرا خوردن آن راحت‌تر است.اما اگر به‌سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است که انگور با هسته را انتخاب کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،به گفته محققان خوردن  دانه برخی میوه‌ها مانند سیب البته به مقدار بالا می‌تواند  سم سیانور در بدن را افزایش دهد؛  درحالی‌که  هسته انگور دارای خواص زیادی است.خوردن هسته انگور که کمی طعم تلخی دارد، هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند. اما مزیت خوردن انگور با هسته:
 
 با افسردگی مقابله می‌کند:
نتایج تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که ترکیبی به نام پروآنتوسیانیدین که به‌وفور در هسته انگور یافت می‌شود به افزایش سروتونین و دوپامین در مغز کمک می کند .محققان تأکید کردند که پروآنتوسیانیدین همانند داروهایی که برای   برطرف کردن افسردگی بالینی تجویز می‌شود، عمل می‌کند.
 
از اضافه شدن وزن پیشگیری می‌کند:
برخی ترکیب‌های موجود دردانه‌های انگور، مانع از بالا رفتن وزن می‌شود. این ترکیبات  از فعالیت آنزیم‌هایی که چربی را جذب می‌کند جلوگیری می کند.
 
 دانه‌ انگور مانع سرطان می‌شود:
به گفته محققان پروآنتوسیانیدین و ترکیب‌های دیگر موجود در هسته  انگور با سرطان مقابله می‌کند.برخی محققان نیز معتقدند که این ترکیب‌ها باعث می‌شود سلول‌های کشنده را از بین ببرند.
 
  واریس را التیام می دهد :
اگر به دنبال درمان برای واریس هستید، بهتر است انگور را با دانه بخورید؛ زیرا پروآنتوسیانیدین موجود در انگور علاوه بر تقویت  رگ‌های خون باعث بهبودگردش خون نیز می‌شود. هسته انگور در  التیام  ورم پا در زنان نیز مؤثر است.
 
برای سلامت قلب مفید است:
ترکیب‌های موجود در این هسته، ‌کلسترول و خطر بروز تصلب شرائین را نیز کاهش می‌دهد. ضربان قلب را تنظیم می‌کند و خطر حمله قلبی را به حداقل می‌رساند.
 
از پیری زودرس پیشگیری می‌کند:
 انگور غنی از آنتی‌اکسیدان   با خاصیت خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مخرب کننده سلول است و باعث حفظ جوانی پوست می‌شود.آنتی‌اکسیدان‌های موجود درهسته‌های انگور از ویتامین C  و E  چند برابر قوی‌تر است.

منبع:Prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha