رئیس انجمن داروسازان ایران از پیگیری قضائی اقدام غیرقانونی هلال احمر در تاسیس داروخانه خبر داد و گفت: در هیچ کجای اساسنامه این جمعیت اشاره ای به تاسیس داروخانه نشده و فعالیت داروخانه های هلال احمر غیرقانونی است.

دکتر رهبر مژدهی آذر در خصوص اظهارات دبیرکل جمعیت هلال احمر مبنی بر قانونی بودن تاسیس داروخانه توسط هلال احمر به مهر گفت: برای روشن شدن موضوع و اینکه مشخص شود که آیا اقدام هلال احمر در تاسیس داروخانه قانونی است یا خیر کافی است که اساسنامه این جمعیت را مرور کنیم.

در پی خبر اقدام غیرقانونی هلال احمر در تاسیس داروخانه در لاهیجان که در گفتگوی خبرنگار مهر با رئیس انجمن داروسازان گیلان بازگو شده بود دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز این اقدام را قانونی اعلام کرده است.

مژدهی آذر به پیگیری قضائی اقدام غیرقانونی هلال احمر در تاسیس داروخانه در شهرستان لاهیجان اشاره کرد و افزود: این در حالی است که 79 داروساز در این شهرستان در نوبت تاسیس داروخانه هستند.

این در حالی است که دکتر علیرضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران در گفتگو با مهر از سهم اندک داروخانه های خصوصی در بحث گردش دارویی انتقاد کرده و عنوان داشته است که "از مجموع 8000 داروخانه ای که در کشور وجود دارد 7000 داروخانه تنها 10 درصد گردش دارویی را برعهده دارند."

رئیس انجمن داروسازان ایران با طرح این موضوع که در هیچ کجای دنیا، سازمانهایی مثل هلال احمر در فروش دارو و تجارت دخالت ندارند، تاکید کرد: هلال احمر اصولا حق ندارد داروخانه تاسیس کند.

گزارشهای جمعیت هلال احمر حاکی از آن است که تا کنون 36 داروخانه توسط این جمعیت در سراسر کشور تاسیس و اداره می شود.

مژدهی آذر با عنوان این مطلب که هلال احمر به مصوبات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت پشت پا زده است، افزود: جمعیت هلال احمر حتی دستور وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی داروخانه لاهیجان را نادیده گرفته و این رفتار باعث شده که حدود 14 هزار داروساز در سراسر کشور از این قبیل اقدامات ناراحت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha