متخصصان آمریکایی، آنتی‌بیوتیکی را شناسایی کرده‌اند که مسیرهای بالقوه عفونت ناشی از ویروس زیکا در جنین را مسدود می‌کند.

شناسایی نوعی آنتی‌بیوتیک موثر در متوقف‌سازی عفونت زیکا در جنین

سلامت نیوز:متخصصان آمریکایی، آنتی‌بیوتیکی را شناسایی کرده‌اند که مسیرهای بالقوه عفونت ناشی از ویروس زیکا در جنین را مسدود می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این شیوه تاکنون دست‌کم در شرایط آزمایشگاهی نتایج مثبتی داشته است. این آنتی‌بیوتیک که "دورامایسین" (duramycin) نام دارد می‌تواند مانع از تکثیر ویروس زیکا در سلول‌هایی شود که ظاهرا از دو مسیر این ویروس را منتقل می‌کنند؛ یکی از طریق جفت در سه ماه نخست بارداری و دیگری کیسه آمنیوتیک که تنها در ماه دوم بارداری قابل دسترسی است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا یافته‌های خود در مورد مسیرهای احتمالی آلودگی ویروس زیکا و نتایج تست‌های آزمایشگاهی از تاثیرات آنتی بیوتیک بر بافت انسانی در نسل‌ گذشته را در مجله "میکروب و میزبان سلولی" منتشر کرده‌اند.

"ایوا هریس" یکی از محققان این مطالعه گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که آنتی بیوتیک duramycin می‌تواند آلودگی انواع سلول جفت و بافت جفت انسان در سه ماه نخست بارداری را متوقف کند.

ویروس زیکا از طریق پشه منتشر می‌شود و با بروز نارسایی مادرزادی به نام میکروسفالی در نوزادان و سندرم "گیلن باره" در افراد بزرگسال مرتبط است. به گفته کارشناسان زمانیکه ویروس زیکا از مادر آلوده به جنین در حال رشد در شش ماه نخست بارداری منتقل می‌شود عارضه میکروسفالی بروز می‌یابد.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در طول بارداری تعداد کمی از ویروس‌ها به جنین دست پیدا می‌کنند و موجب بروز نارسایی مادرزادی می‌شود. همچنین فهم چگونگی فعالیت این ویروس‌ها مسئله حائز اهمیتی است و می‌تواند اصلی‌ترین پرسش مطرح شده برای کشف روشی به منظور حفظ جنین در مادر آلوده به حساب آید.

به گزارش شینهوا، duramycin آنتی‌بیوتیکی است که باکتری‌ها برای مقابله با دیگر باکتری‌ها تولید می‌کند. به طور معمول این آنتی‌بیوتیک در حیوانات و بررسی‌های آزمایشگاهی روی افراد مبتلا به "فیبروز سیستیک" مورد استفاده قرار می‌گیرد.




  



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha