سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

بدون تردید بهره هوشی بالا و یادگیری سریع خواسته ای است که به سادگی نمی توان از کنار عبور کرد. همه ما دوست داریم در کوتاه ترین زمان ممکن کاری را یاد بگیریم، مطلبی را حفظ کنیم و صفت تیز هوشی را به دوش بکشیم؛ اما سؤال اینجاست که هوش انسان صرفاً به ژنتیک او مربوط می شود؟ آیا بهره هوشی را فقط در دوران کودکی می توان تغییر داد؟ آیا برای افزایش هوش در بزرگسالی هم روش هایی وجود دارد؟

چگونه می توان به فردی باهوش تبدیل شد؟

سلامت نیوز :بدون تردید بهره هوشی بالا و یادگیری سریع خواسته ای است که به سادگی نمی توان از کنار عبور کرد. همه ما دوست داریم در کوتاه ترین زمان ممکن کاری را یاد بگیریم، مطلبی را حفظ کنیم و صفت تیز هوشی را به دوش بکشیم؛ اما سؤال اینجاست که هوش انسان صرفاً به ژنتیک او مربوط می شود؟ آیا بهره هوشی را فقط در دوران کودکی می توان تغییر داد؟ آیا برای افزایش هوش در بزرگسالی هم روش هایی وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید برایتان قدری عجیب باشد ولی پاسخ سؤالات بالا مثبت است و جواب آن در یک راه بسیار ساده و کارآمد یعنی تغییر برنامه غذایی نهفته است. بنا بر آخرین یافته های دانشمندان، اضافه کردن برخی خوراکی ها به سبد غذایی تأثیر به سزایی در تسریع روند یادگیری و بهره هوشی دارد و دارچین را می توان سرآمد این دسته مواد دانست. ادویه که اگر به غذاهای شما اضافه شود می تواند سرعت پردازش اطلاعات را از طریق اثرگذاری بر پروتئین های مغز به شدت تسریع کند.
آنگونه که پزشکان مغز و اعصاب می گویند، یادگیری انسان وابسته به هیپوکامپوس است، قسمت کوچکی در مغز که مسئول پردازش، سامان دهی و ذخیره اطلاعات است. در این بخش کوچک ماده پروتئینی به نام CREB وجود دارد که سرعت یادگیری و یادآوری ما را تعیین می کند، این ماده در مغز افرادی که یادگیری کندی دارند کمتر از دیگران است؛ ولی خبر خوش و جالب این است که دارچین می تواند به روند تولید این پروتئین در مغز کمک کند و موجب افزایش سرعت یادگیری شود.
در واقع، مصرف مرتب دارچین تغییراتی در مکانیزم مغر به وجود می آورد که حتی در سنین بزرگسالی هم بهره هوشی، سرعت یادگیری و بازیابی اطلاعات را افزایش می دهد. میزان این اثرگذاری تا حدی است که دانشمندان در تلاش هستند روش هایی برای استفاده از دارچین در تولید داروهای مرتبت با ضایعات مغزی هستند، داروهایی که به بازسازی قسمت های از دست رفته مغز انسان کمک می کنند. بنابراین، اگر می خواهید از قدرت یادگیری برخوردار باشید و سرعت پردازش اطلاعات خود را بالا ببرید اضافه کردن دارچین به غذاها را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha