دانشمندان ژنی را کشف کردند که می‌تواند برای از بین بردن تومورهای سرطانی و پیشگیری از سکته‌های قلبی کمک کند.

کشف ژن درمان سرطان و پیشگیری کننده از سکته قلبی

سلامت نیوز: دانشمندان ژنی را کشف کردند که می‌تواند برای از بین بردن تومورهای سرطانی و پیشگیری از سکته‌های قلبی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، کشف یک ژن جدید می‌تواند منجر به یافتن شیوه‌های درمانی جدید برای بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی شود.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، پزشکان می‌توانند با استفاده از اثرات ژن میزان خود ارسالی به قلب را افزایش دهند و از سکته‌های قلبی و ایجاد تومور پیشگیری کنند.

به گفته محققان کشف این ژن می‌تواند به رشد عروق خونی کمک کند و از این طریق شیوه‌های جدید درمان بیماری‌های قلبی و سرطان را پدید آورد.

نکته دیگری که در ارتباط با اثرات این ژن می‌توان ذکر کرد قطع کردن عرضه خون و اکسیژن مورد نیاز به تومورها است.

به این طریق می‌توان از تغذیه شدن و رشد تومورها جلوگیری کرد و آنها را از بین برد.

پروفسور «استوارت کوک»، از موسسه ملی قلب و ریه که در این مطالعه مشارکت داشته می‌گوید: "هدف این تحقیقات دست‌یافتن به روشی برای ایجاد رگ‌های خونی که نقش حامی را برای ارگان‌های حیاتی بدن انسان فراهم کنند و یافتن راهی برای رگ‌زدایی برای جلوگیری از تغذیه و رشد بیماری‌هایی همچون تومورهای سرطانی است".

همچنین دکتر رضوان احمد یکی دیگر از پزشکان حاضر حاضر در این تحقیقات گفت: "این یافته یک گام رو به جلو در بهبود عملکرد قلب در بیماران مبتلا به کاهش جریان خون است".

وی افزود: "گام بعدی ما استفاده از این ژن در تولید و عرضه داروهایی است که به طور خاص در فرایند تولید رگ‌های خونی در عضله قلب موثرند".


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha