چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 188634

عضو ناظر کمیسیون اجتماعی مجلس در پرونده مرحوم کیارستمی با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده پزشکی ایشان گفت: با وجودی که به طور طبیعی رسیدگی به این پرونده زمان‌بر است اما لازم است هر چه سریعتر گزارش رسیدگی‌ها به اطلاع مردم داده شود.

لزوم تسریعِ رسیدگی به پرونده کیارستمی

سلامت نیوز:عضو ناظر کمیسیون اجتماعی مجلس در پرونده مرحوم کیارستمی با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده پزشکی ایشان گفت: با وجودی که به طور طبیعی رسیدگی به این پرونده زمان‌بر است اما لازم است هر چه سریعتر گزارش رسیدگی‌ها به اطلاع مردم داده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رسول خضری با بیان اینکه دو کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس به صورت مشترک پیگیر پرونده مرحوم کیارستمی شده است، گفت: آقای مره صدق از کمیسیون بهداشت و بنده از کمیسیون اجتماعی به عنوان ناظر در این پرونده هستیم که گزارش نهایی بعد از ارائه به دو کمیسیون و بررسی آن به هیات رییسه داده ‌شود.

رییس کمیته رفاه سلامت و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی با تاکید بر لزوم شففاف‌سازی در این پرونده گفت: با وجودی که بیمارستان جم بیمارستان خصوصی با پزشکان خوبی است اما برای من به عنوان یک پزشک با سابقه عضویت چهار ساله در کمیسیون بهداشت در مجلس نهم و عضویت در کمیسیون اجتماعی در دوره کنونی واضح است که باید ابعاد این پرونده از چند منظر مورد بررسی قرار گیرد و روشن شود.

وی با تاکید بر ورود جدی رییس سازمان نظام پزشکی و بخش نظارت وزارت بهداشت گفت: مرحوم کیارستمی از هنرمندان به نام و افتخار ایران بودند که در دنیا جایگاه‌ ویژه‌ای برای کشورمان کسب کرده بودند از این رو انتظار می‌رود که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان حامی پزشکان و بیماران از ابتدا تا انتهای پرونده کیارستمی را با دقت مورد بررسی قرار دهد و گزارش شفاف آن را به مجلس بدهند.

خضری همچنین گفت که با توجه به توضیحات وزیر بهداشت هنوز فایل بالینی مرحوم کیارستمی علی رغم رایزنی‌ها با فرانسه داده نشده است و طبیعتا برای صدور رای نهایی به این اطلاعات احتیاج است چون با توجه به فوت ایشان در فرانسه اطلاعات مهمی در این فایل وجود دارد که بعد از رسیدگی به آن می‌توان در مورد علت مرگ نظر نهایی را داد.

وی در پایان تاکید کرد که علی رغم وجود تمامی این مراحل باز هم باید گزارش و نتیجه این پرونده در اسرع وقت و به صورت شفاف اعلام شود و اگر خدایی ناکرده قصور پزشکی دلیل فوت ایشان بوده است، مشخص شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha