مدیر عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پرداخت یک میلیارد تومانی شهرداری بابت هزینه های درمانی کارتن خوابها خبر داد.

محمد جواد روزبهانی مدیر عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با ابراز تاسف از این که اغلب افراد کارتن خواب که توسط گشت ها شناسایی و تحویل مراکز و گرمخانه های شهرداری می شوند مبتلا به بیماری هستند گفت: غالباً خانواده های این افراد از پذیرش و یا درمان آنها ناتوان هستند از این رو شهرداری اقدام به اعزام آنها به بیمارستانهای دولتی می کند تا توسط مددکاران و پزشکان مستقر در مراکز و یا گرمخانه های شهرداری معاینه شوند.

وی در خصوص هزینه های درمانی این افراد به پرداخت یک میلیارد تومانی شهرداری اشاره کرد و افزود: از زمان تصدی دکتر قالیباف تاکنون اقدامات موثری در این خصوص انجام گرفته است که از جمله آنها می توان به اسکان کارتن خوابها، ارائه خدمات مشاوره ای- مددکاری و درمان این قشر اشاره کرد که در واقع شهرداری تهران راه بازگشتی برای این افراد به زندگی عادی و روزمره را فراهم کرده است.

روزبهانی با تاکید بر این که وجود کارتن خوابها در سطح شهر با وجاهت ملی و شهروندی و همچنین با تعاریف اسلام از کرامت انسانی مغایرت دارد تصریح کرد: گشتهای شناسایی به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعال هستند و سامانه 137 نیز پل ارتباطی ما با شهروندان است.

مدیر عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شهروندان تقاضا کرد به محض مشاهده متکدیان و کارتن خوابها به مدیریت شهری اطلاع دهند و از ارائه کمکهای نقدی به این افرادی که به صورت حرفه ای به امر تکدی گری مشغول هستند خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha