نماینده چهار محال بختیاری در شواری عالی استان‌ها گفت: متاسفانه شبکه بهداشت کنترل خوبی روی بهداشت آب ندارد و آب‌ کلرزنی نمی‌شود و همین مساله موجب افزایش بیماری‌های واگیردار و ویروسی در استان شده است.

اکثر روستاهای چهار محال بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شوند/ آب بروجن تا 40 درصد نیترات دارد

سلامت نیوز: نماینده چهار محال بختیاری در شواری عالی استان‌ها گفت: متاسفانه شبکه بهداشت کنترل خوبی روی بهداشت آب ندارد و آب‌ کلرزنی نمی‌شود و همین مساله موجب افزایش بیماری‌های واگیردار و ویروسی در استان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،اکبر منصوری؛ نماینده چهار محال بختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی این استان اظهار کرد: با توجه به بافت جمعیتی و جغرافیایی استان چهار محال بختیاری که نزدیک به 800 روستا دارد؛ این استان دارای مشکلات عدیده‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که موجب افزایش مشکلات بهداشتی و درمانی در استان چهار محال بختیاری شده، مشکل آب آشامیدنی است؛ گفت: بیشتر روستاها در این استان از طریق تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

آب شهرستان بروجن تا 40 درصد نیترات دارد

نماینده چهار محال بختیاری در شواری عالی استان‌ها ادامه داد: متاسفانه شبکه بهداشت کنترل خوبی روی بهداشت آب ندارد و و این آب‌ها کلرزنی نمی‌شوند و همین مساله موجب افزایش بیماری‌های واگیردار و ویروسی در استان شده است و بیماری‌های عفونی در شهرستان‌های لردگان و به خصوص بروجن افزایش یافته است، چرا که آب این شهرستان‌ها تا 40 درصد نیترات دارد.

کمبود شبکه بهداشت در برخی شهرستان‌ها

منصوری با اشاره به کمبود شبکه‌های بهداشت در استان چهار محال بختیاری گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها شبکه بهداشت به تعداد کافی نیست و در شهرستان‌هایی که 5 بخش دارد؛ یک شبکه بهداشت وجود دارد در حالی که باید به ازای هر بخش یک شبکه بهداشت وجود داشته باشد.

خانه‌های بهداشت عشایر استان را به خوبی پوشش نمی‌دهند

نماینده چهار محال بختیاری در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه خانه‌های بهداشت عشایر این استان را به خوبی پوشش نمی‌دهد، گفت: عشایر برای خدمات بهداشتی و درمانی در استان با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند، در حالی که می‌توان برای آنها خانه‌های بهداشت سیار در نظر گرفت.

وجود تنها یک مرکز آزمایش ژنتیک در استان چهار محال بختیاری

وی همچنین با اشاره به بالا بودن آمار ازدواج‌های فامیلی در این استان تصریح کرد: هیچ مرکز تخصصی آزمایش ژنتیکی در استان وجود ندراد و اگر باشد؛ خیلی محدود به یک شعبه در مرکز استان است که فاصله‌اش با دیگر استان‌ها خیلی زیاد است و این مساله موجب مشکلاتی برای مردم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha