یک استاد مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت: مدرسه کمردرد برای اولین بار در کشور به همت مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن روماتولوژی تشکیل شد و اکنون بیش از 2 سال است که این کلاس ها برگزار می شود.

دکتر احمد رضا جمشیدی، فوق تخصص روماتولوژی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کلاس کمردرد یک دوره آموزشی چند روزه است که در مرکز روماتیسم ایران دایر است و معمولا سه هفته به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه افراد باید توسط پزشک به این کلاس معرفی شوند، گفت: در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم برای جلوگیری از عود کمردرد به همراه برخی حرکات ورزشی به افرادی که به نوعی کمردرد داشته‌اند، صورت می گیرد و هم اکنون تقریبا ثابت شده که روش آموزشی در مدرسه کمردرد می‌تواند به مقدار زیادی از عود کمردرد جلوگیری کرده و حس رضایت از زندگی را در افراد بالا ببرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کار در این کلاس‌ها به صورت تیمی انجام می‌شود ادامه داد: یک روانپزشک یا روانشناس در مورد مسایل روانی کمردرد یک روماتولوژیست در خصوص مسایل آسیب شناسی بیماری و علت ایجاد آن صحبت می کند و یک فیزیوتراپ نیز روش‌های صحیح زندگی و حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات کمر و نحوه استفاده از این حرکات برای جلوگیری از عود کمردرد را آموزش می دهد.

عضو هیات مدیره انجمن روماتولوژی با بیان اینکه به علت هزینه‌های زیادی که کمردرد به جوامع تحمیل می کند، بسیاری از کشورهای دنیا به فکر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مردم به خصوص افرادی که در محیط کار زندگی می کنند، افتادند؛ گفت: هر ساله هزینه های زیادی از نظر درمان کمردرد، عمل جراحی کمردردهای دیسکی و مرخصی های کاری کارمندان و کارگران به علت کمردرد به جوامع تحمیل می شود.

این فوق تخصص روماتولوژی در انتها توصیه کرد: گسترش کلاس‌های کمردرد به خصوص در کارخانجات و اداره ها می‌تواند از بسیاری درد و رنج ها و هزینه های اضافی جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha