رییس كل سازمان نظام پزشكی گفت: طبق استاندارد جهانی به طور میانگین به ازای هر صد هزار نفر ‌٣٠ داروساز وجود دارد در حالی كه در كشور ما به ازای هر صد هزار نفر ‌١٨ داروساز مشغول خدمت می‌باشند.

دكتر سید شهاب الدین صدر، رییس كل سازمان نظام پزشكی با تاكید لزوم افزایش كمی و كیفی نیروهای متخصص در حوزه داروسازی خاطر نشان كرد: هم اكنون در كشور حدود ‌١٣ هزار داروساز داریم كه این رقم بر حسب استانداردهای جهانی باید به ‌٢١ هزار نفر برسد.

وی با تاكید بر اینكه هم اكنون داروسازان تنها حدود ‌٥/٦ درصد از اعضای جامعه پزشكی را تشكیل می‌دهند، گفت: بر اساس استانداردهای جهانی می‌بایست به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، ‌٣٠ تا ‌٣٥ داروساز وجود داشته باشد در حالی كه در كشور ما حدود ‌١٣ هزار داروساز داریم كه به ازای هر صد هزار نفر تنها ‌١٨ داروساز وجود دارد.

رییس كل نظام پزشكی، خود كفایی صنعت دارو را از مهمترین رسالت‌های داروسازان و پژوهشگران این حوزه دانست و افزود: داروسازان با كشف و تولید داروهای جدید و یا تغییر در فرمولاسیون برخی داروها، زمینه خودكفایی نسبی كشور را در این مقوله مهم فراهم آورده‌اند و در حقیقت داروسازان حامیان جبهه سلامت هسند كه نقش غیر قابل انكاری در حلقه سلامت كشور ایفا می‌كنند.

صدر با تاكید بر اینكه برای بازنگری در سیستم آموزش داروسازی باید فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرد، گفت: نظام پزشكی، مجلس و فرهنگستان علوم پزشكی آمادگی كامل دارند كه در بازنگری سیستم آموزشی دكتری حرفه‌ای و تخصصی داروسازی كمك كنند تا نقایص و كاستی‌های آن كه به سبب قدیمی بودن سیستم آموزشی جوابگوی برخی نیازهای آتی جامعه پزشكی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha