سلامت نیوز:معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در سال 95 در خصوص پروژه‌هایی که بار مالی دارند با احتیاط جلو می‌رویم گفت: در تلاش هستیم تا بدهی‌های سال گذشته به مراکز طرف قرارداد را تسویه کنیم. در وضع موجود، بودجه 95، تنها بدهی‌های سال گذشته را پوشش می‌دهد و تا منابع جدید تامین نشود نمی‌توانیم زیربار تعهد جدیدی برویم.
آناهیتا کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان افزایش سرانه پزشکان خانواده روستایی اظهار کرد: اکنون جلسات کارشناسی مربوط در حال برگزاری است و انعقاد تفاهم نامه مربوطه احتمالا تا هفته آتی انجام و جزئیات آن اعلام می‌شود.
وی درباره اجرای نظام ارجاع در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز گفت: اجرای نظام ارجاع در شهرهای زیر 100 هزار نفر بستگی به منابع و اعتبارات دارد. اگر منابع لازم در اختیار ما قرار بگیرد این امر محقق می‌شود زیرا سازمان بیمه سلامت متعهد شده است پزشک خانواده و نظام ارجاع را در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت مستقر کند.
معاون بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه اکنون در حال بررسی سازوکارهای فراهم آوری زیر ساخت‌های لازم برای اجرای نظام ارجاع هستیم اظهار کرد: از تجربه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران و همچنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استفاده می‌کنیم.
کشاورزی درباره اجرای برنامه‌های غربالگری نیز گفت: قرار بود غربالگری پنج بیماری انجام شود که وزارت بهداشت باید آن ر ا اعلام کند؛ در مجموع در سال 95 در خصوص پروژه‌هایی که بار مالی دارند با احتیاط جلو می‌رویم و بیشتر در تلاش هستیم تا بدهی‌های سال گذشته به مراکز طرف قرارداد را تسویه و منابع امسال را طی رایزنی با سازمان مدیریت و همچنین مجلس شورای اسلامی افزایش دهیم. زیرا در وضع موجود بودجه سال 95، تنها بدهی‌های سال گذشته را پوشش می‌دهد و تا منابع جدید تامین نشود نمی‌توانیم زیربار تعهد جدیدی برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha