رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با عنوان این مطلب که بیش از 50 درصد قیمت متوسط دارو را مردم پرداخت می‌کنند گفت: برای پایین آوردن سطح هزینه‌های بیماران بیمه‌ها باید همه اقلام دارویی ضروری را تحت پوشش قرار دهند.

دکتر سید شهاب الدین صدر مشتری مداری و توجه به رفاه حال مردم را از رسالتهای اصلی بیمه‌ها خواند و گفت: صنعت بیمه و علم بیمه‌گری باید "مشتری مداری" و رفاه حال مردم و بیماران را سرلوحه کار خود قرار دهد و با توجه به ناکارآمدی بیمه‌های موجود در حوزه سلامت ضروری است دولت حمایت و پشتیبانی لازم را از اعتبارات بیمه‌ها داشته باشد.

وی در تشریح پوشش اقلام دارویی توسط بیمه‌ها گفت: با توجه به اینکه همه داروها تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارند، بنابراین بیش از 50 درصد قیمت متوسط دارو را مردم پرداخت می‌کنند.

صدر ادامه داد: برای پایین آوردن سطح هزینه‌های بیماران، بیمه‌ها باید همه اقلام دارویی ضروری را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نگاه بیمه‌ها را تجاری دانست و گفت: بیمه‌ها نباید صرفا با نگرش اقتصادی و تجاری به حوزه سلامت و بهداشت و درمان نگاه کنند. در حال حاضر وجود چنین دیدگاهی باعث شد هزینه‌های دارو به عنوان یک مشکل و یک معضل برای بیمار مطرح شود. حال اینکه 95 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود ولی عمدتا بیمه‌ها همه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

صدر افزود: در حال حاضر مردم در مقابل پرداخت قیمت داروهای مورد نیاز خود تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند که بیمه‌ها باید این بار را از دوش مردم بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha