مدیرکل انتقال خون استان تهران از راه اندازی بخش پلاسمافرزیس در مرکز جامع اهدای خون استان تهران خبر داد و گفت: به زودی در پایگاه انتقال خون وصال مرکز فصد خون تشکیل می‌شود.

راه اندازی بخش پلاسمافرزیس در مرکز جامع اهدای خون/تولید داروهای مشتق از پلاسما افزایش می‌یابد

سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران از راه اندازی بخش پلاسمافرزیس در مرکز جامع اهدای خون استان تهران خبر داد و گفت: به زودی در پایگاه انتقال خون وصال مرکز فصد خون تشکیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع اهدای خون در پایتخت، اظهار داشت: خوشبختانه این مرکز موفق به اخذ تأییدیه شرکت CFL آلمان جهت موضوع صلاحیت تولید و اخذ پلاسما شد.

وی گفت: بر این اساس، سازمان انتقال خون تهران در این مرکز جامع می‌تواند مرکز پلاسمافریزیس را داشته باشد و در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما موفقیت‌های بیشتری را اخذ کند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه با اخذ این تأییدیه، تولید داروهای مشتق از پلاسما افزایش خواهد یافت و این مسئله به رفع دغدغه بسیاری از بیماران کمک می‌کند.

طباطبایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اخیراً برخی از افراد برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده ولی به دلیل اینکه برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند، از دریافت خون آنها ممانعت شده است، گفت: در برخی از استان‌ها این مسئله وجود دارد و بیشتر از افرادی که اهداکننده مستمر باشند خون دریافت می‌شود، ولی در تهران هنوز از بار اولی‌ها خون دریافت می‌شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دلیل انواع بیماری، خونشان برای اهداء مناسب نیست، افزود: این افراد اصولاً باید خونشان فصد شود که اصولاً این اقدام در مراکز درمانی صورت می‌گیرد، ولی به زودی قرار است مرکز قصد خون در پایگاه انتقال خون تهران راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha