چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 18886

شهروندان شمال تهران به مناسبت روز هوای پاک و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بررسی وضعیت تنفسی به طور رایگان تست ریه شدند.

مهندس حمیدرضا بتو معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر گفت: این برنامه روز سه شنبه همزمان با روز هوای پاک در خانه سلامت همکار شهرداری منطقه یک با همکاری اداره سلامت برگزار شد و شهروندان با حضور پزشک متخصص و دستگاه اسپرومتری مورد معاینه قرار گرفتند و در صورت وجود بیماری به مراکز مربوطه برای ادامه درمان معرفی شدند.

به گفته بتو تهران دارای شرایط ویژه جغرافیایی، فصلی و آب و هوایی است اما آنچه که اهمیت دارد این است که آلودگی در همین محیط تولید می شود و سالمندان و کودکان بیش از دیگران در معرض مشکلات تنفسی و قلبی قرار  می گیرند که انجام معاینات و تست های تنفسی می تواند وضعیت فعلی آنها را مشخص و راهکارهای لازم را برای پیشگیری از این بیماریها  ارائه دهد.

وی همایش کوه پیمایی را از دیگر برنامه های روز هوای پاک اعلام کرد و گفت: در این روز بیش از 600 نفر از اعضای کانونهای جهاندیدگان و مادر و کودک از نواحی دهگانه و خانه های سلامت در کوه پیمایی ارتفاعات توچال شرکت کردند و مورد چکابهای سلامتی از جمله فشار خون، تست قند، مشاوره، تغذیه و... قرار گرفتند.

بتو در رابطه با اقدامات سلامتی در منطقه گفت: محلات منطقه به بلوکهای سلامتی به ظرفیت دو هزار نفر تقسیم شده اند و 100 مربی سلامت در حال آموزش، اطلاع رسانی، چکاب سلامتی در بلوکها هستند و بر وضعیت سلامتی شهروندان و رعایت مسائل زیست محیطی در محلات نظارت می کنند.

وی همچنین گفت: طبق شاخصهای اداره کل سلامت پیش بینی شده بود امسال 15 خانه سلامت در منطقه راه اندازی شود و در حال حاضر 18 خانه سلامت در حال فعالیت است که در بعضی نواحی هر محله خانه سلامت دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تقدیر از خادمین سلامت مساجد را از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز دانست و گفت: خادمین سلامت به دلیل فعالیتهای انجام شده در جهت ارتقاء سطح سلامت مساجد طی مراسمی تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha