رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از پرداخت سه میلیارد تومان كمك هزینه درمانی و دارویی به بیماران سرطانی و اتمام توسعه بیمارستان مفید تا پایان سال خبرداد.

دكتر محمد رضا رزاقی در حاشیه اعلام دستاوردهای پیوند كبد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها گفت: بحث پرداخت بیمه‌ای به بیمارستان‌ها چالش تازه‌ای نیست و سالهاست بیمه‌ها برای خود در تاخیر پرداخت، تفسیرهایی دارند. از طرف دیگر، واحدهای آموزشی درمانی، خواستار مطالبات عقب مانده خود از بیمه‌ها هستند.

وی افزود: اما خوشحالیم علیرغم این تاخیرها، هیچ واحدی از پذیرش بیمار خودداری نكرده است و اساتید و پرسنل خدوم عاشقانه و صادقانه خدمات خود را در واحدهای تابعه این دانشگاه به همه بیماران ارائه می‌كنند البته از همكاران خود در سازمان‌های بیمه‌گر و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستاریم تا تدابیری برای به موقع پرداخت شدن این مطالبات انجام دهند و وقفه‌ای در ارائه خدمات به وجود نیاید.

وی در خصوص كمك هزینه تامین داروی بیماران سرطانی گفت: از ابتدای سال دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، سه میلیارد تومان كمك هزینه به بیماران سرطانی در تهیه دارو و درمان پرداخت كرده است.

رزاقی در خصوص طرح توسعه بیمارستان مفید نیز گفت: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت پشتیبانی این دانشگاه قول داده‌ایم كه تا پایان سال بحث توسعه بیمارستان مفید به پایان برسد. البته شاید با زودتر به اتمام رسیدن این پروژه آن را به عنوان پروژه‌های دهه فجر نیز معرفی كنیم.

وی در خصوص ایجاد رشته‌های جدید نیز گفت: حدود 90 رشته در مقطع PhD در شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در انتظار تایید است. همچنین مجوز تاسیس دانشكده طب سنتی گرفته شده كه در حال تدوین برنامه آموزشی، سه رشته داروسازی سنتی، طب سنتی و اخلاق پزشكی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha