یك متخصص بیماری‌های دهان گفت: خونریزی لثه اغلب بر اثر جویدن مواد غذایی سفت، بعد از مسواك زدن دندانها و یا به علت تشكیل پلاك میكروبی در دهان بروز می‌كند.

دكتر علی مومن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: خونریزی در لثه‌ها نشانگر وجود زخم در لثه است كه اغلب بر اثر جویدن مواد غذایی سفت مثل سیب، بعد از مسواك زدن و یا خونریزی خود به خودی بروز می‌كند.

وی با اشاره به ایجاد پلاك میكروبی به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان تصریح كرد: این عامل می‌تواند سبب خونریزی خود به خودی لثه شود كه التهاب لثه و به دنبال آن خونریزی لثه را ایجاد می‌كند.

این دندانپزشك توصیه كرد: در صورت بروز خونریزی لثه، فرد باید به پزشك مراجعه كند و تحت درمان قرار گیرد؛ چرا كه خونریزی و زخم لثه به خودی خود بهبود نمی‌یابد و در صورت مراجعه به دندانپزشك، چنانچه نیاز به جرم‌گیری دندان‌ها نباشد و عوامل دیگری نیز در خونریزی نقش داشته باشند، به فرد توصیه می‌شود با مسواك زدن و استفاده صحیح از نخ دندان، پلاك میكروبی را رفع كند تا زخم لثه نیز بهبود یابد.

وی تصریح كرد: بعضی از شرایط دیگر همچون دوران بارداری، دوران بلوغ و قاعدگی می‌توانند باعث تشدید خونریزی لثه شوند؛ چرا كه به دلیل بالارفتن هورمون‌های بدن، لثه‌ها برای خونریزی مستعد می‌شوند.

وی همچنین وجود بیماری‌های خونی و دیابت را نیز از دیگر عوامل افزایش استعداد خونریزی لثه‌ها عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha