مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که تاکنون درمورد قانون سلامت روان اظهارنظر کرده‌اند آگاهی‌های لازم را نسبت به آن نداشته‌اند و آن را بدرستی مطالعه نکرده‌ و حتی سو گیری هم داشته‌اند.

چکش‌کاری طولانی بر سر قانون سلامت روان ادامه دارد

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که تاکنون درمورد قانون سلامت روان اظهارنظر کرده‌اند آگاهی‌های لازم را نسبت به آن نداشته‌اند و آن را بدرستی مطالعه نکرده‌ و حتی سو گیری هم داشته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد حاجبی گفت: قانون سلامت روان هنوز تصویب نشده و در کمیسیون اجتماعی هیات دولت در حال بررسی است و هر هفته روی آن بحث‌های کارشناسی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه امسال این قانون مصوب می‌شود یا خیر گفت: بستگی به چکش‌کاری در سیستم دارد متاسفانه برخی همکاران ما در مورد این قانون که در حوزه روانپزشکی و روانشناسی هستند متوجه این قانون نبوده‌اند که ببینند این قانون چه می‌خواهد و مطالعه‌ای از قانون سلامت روان سایر کشورها هم ندارند.

حاجبی گفت: ما اعتقاد داریم قانون سلامت روان ما باید مبتنی بر فرهنگ، ظرفیت‌ها و نیازهای ما باشد و براساس اطلاعات جامعه ما تنظیم شود تا بتواند مشکلات جامعه و خانواده‌ها را رفع کند.

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: با وجود اینکه قانون سلامت روان بر اساس وضعیت جامعه ما طراحی شده است اما متاسفانه بسیاری از افرادی که تاکنون درمورد این قانون اظهارنظر کرده‌اند آگاهی‌های لازم را نسبت به این قانون نداشته‌اند و اصلا آن را بدرستی مطالعه نکرده‌اند جالب اینکه با قانون سلامت روان سایر کشورها هم اشنایی ندارند حتی در اظهارنظرهایشان متاسفانه سوء گیری هم وجود داشته است و این موضوع باعث شده که تصویب این قانون تاکنون به تاخیر بیفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha