نتایج یک بررسی بین‌المللی جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی، بسیاری از مناطق قطب شمال را برای میلیون‌ها پرنده مهاجر که هر سال به سمت شمال سفر می‌کنند، نامناسب می‌سازد.

سرگردانی میلیون‌ها پرنده مهاجر، پیامد شرایط نامساعد در قطب شمال

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی بین‌المللی جدید نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی، بسیاری از مناطق قطب شمال را برای میلیون‌ها پرنده مهاجر که هر سال به سمت شمال سفر می‌کنند، نامناسب می‌سازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان دانشکده علوم زیست‌شناختی دانشگاه "کوئینزلند" می‌گویند: بررسی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۷۰ شرایط تخم گذاری برای پرندگان ساحلی در قطب شمال از بین می‌رود. این بدان معنی است که کشورهای سراسر جهان میزبان تعداد کمتری از پرندگان مهاجر در سواحل خود خواهند بود.


پرندگان ساحلی به این شهرت دارند که در قلمرو حیوانات طولانی‌ترین مهاجرت‌ها را دارند و بسیاری از آنها بیش از ۲۰ هزار کیلومتر در سال را برای فرار از زمستان‌های شمالی پرواز می‌کنند.


به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، این مطالعه پیش‌بینی کرده است در جهانی که به سمت گرما پیش می‌رود پرندگان مهاجر پس از بازگشت به شمال به جزایر کوچک در اقیانوس منجمد شمالی محدود می‌شوند.


این وضعیت موجب کاهش جمعیت این پرندگان در مناطق آسیب دیده از تغییرات جوی می‌شود و حتی برخی پرندگان مسیر مهاجرت خود را برای پیدا کردن زیستگاه مناسب‌تر تغییر می‌دهند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha