یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 188959

یک مسئول محلی لیبی روز شنبه گفت: جسد 26 مهاجر در اطراف سواحل این کشور کشف شده است.

کشف جسد 26 مهاجر غیر قانونی در سواحل لیبی

سلامت نیوز:  یک مسئول محلی لیبی روز شنبه گفت: جسد 26 مهاجر در اطراف سواحل این کشور کشف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  «زکریا الکیب» یکی از مسئولان شورای شهرداری صبراته لیبی افزود: این اجساد شب گذشته در سواحل شهر صبراته در 60 کیلومتری «طرابلس» پایتخت دولت وفاق ملی که تحت حمایت جوامع جهانی است، پیدا شده است.
الکیب افزود: اجساد متعلق به مهاجران آفریقایی از جنوب صحرای آفریقاست.


به گزارش پایگاه امارات 24 به نقل از خبرگزاری آلمان، عضو شورای شهرداری مصراته در پایان افزود: مقام های لیبی ضمن بیرون راندن افرادی که برای گذراندن تعطیلات به این سواحل آمده بوند، سواحل این کشور به مدت چند روز تعطیل شده است.


سازمان بین المللی مهاجرت روز (جمعه) پیش بینی کرد که سال 2016 با 3 هزار مورد مرگ مهاجران و پناهجویان در دریای مدیترانه، که از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون شاهد آن بودیم ،مرگبارترین سال در دوره بحران مهاجرت خواهد بود.


بر اساس گزارش این نهاد، سال گذشته (2015) میزان مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه در اکتبر (مهر/آبان) به سه هزار مورد رسید. تا آن زمان حدود نیم میلیون نفر از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده بودند.


سازمان بین المللی مهاجرت همچنین اعلام کرد که حدود 250 هزار نفر دیگر خود را به اروپا رساندند.
گارد ساحلی لیبی روز گذشته نیز مانع یک کشتی حامل 137 مهاجر غیر قانونی از کشورهای آفریقایی شد که درصدد بود تا از دریای مدیترانه عازم اروپا شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha