همایش آموزشی ویژه مربیان بهداشت مدارس استان با هدف «اصلاح الگوی مصرف داروها» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر رضا تحویلیان معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این همایش اظهار داشت: دارو یک شمشیر دو لبه است که باید تنها در راستای بهره‌برداری از محاسن آن استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمامی داروها از جمله داروی های گیاهی نیز دارای عوارض جانبی هستند و گاها دیده می‌شود که عوارض جانبی مصرف غیرمجاز یک دارو فرد را تا آخر عمر دچار مشکلات اساسی می‌کند و هزینه‌های زیادی جهت درمان عوارض جانبی دارو باید صرف شود. بنابراین مصرف نظام مند دارو باید در اولویت قرار گیرد.

وی ساخت کتابخانه برای مدارس، توزیع 30 هزار جلد کتاب در خصوص مصرف دارو در میان دانش آموزان، تهیه انیمیشن و در نهایت کمک گرفتن از مربیان بهداشت مدارس را از جمله اقدامات معاونت غذا و دارو جهت ترویج صحیح مصرف دارو در میان کودکان عنوان کرد.

به گفته وی، مربیان بهداشت مدارس اذعان دارند که گفته‌های آنان در خصوص مصرف صحیح دارو در ذهن کودک حک می‌شود و آنها در زمان بزرگسالی راهنمای دیگران شده و خود نیز به صورت خودکار تمامی اصول صحیح مصرف دارو را رعایت می‌کنند.

تحویلیان در پایان گفت: کودکان مهمترین قشر در جامعه هستند که جهت آموزش فرهنگ مصرف صحیح دارو باید برای روی آنها سرمایه‌گذاری شود، زیرا می توان آنها را به شکلی که به صلاحشان است پرورش داد و هدف این همایش نیز افزایش سطح آگاهی افراد جامعه برای مبارزه با مصرف غیر مجاز دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha